Emoce, dynamika a ryzí automobilová fascinace – tyto atributy představují ztělesnění sportovních tradic modelů značky Škoda s označením RS. Ještě před svým uvedením na trh dokázala novinka, jako první vysoce výkonné SUV české značky, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz se 7místým SUV rychlostní rekord. Nový model demonstruje své výkonnostní kvality a rozšiřuje nabídku vysoce výkonných modelů značky Škoda s označením RS (Rally Sport).
Fuchsröhre, Schwedenkreuz a Karussell – slavné úseky na legendární Nordschleife jsou známé fanouškům motoristického sportu po celém světě. Žádná jiná závodní trať není náročnější, nikde se řidiči a jejich vozy nepřiblíží více ke svým limitům než na tomto 20,832 kilometrů dlouhém okruhu v německém regionu Eifel. Kodiaq RS na této trati obstála a stala se nejrychlejším 7místným SUV s časem 9:29:84 minuty. Při rekordní jízdě seděla za volantem známá závodnice Sabine Schmitz, která na Nürburgringu pravidelně startuje v okruhovém mistrovství a ve 24hodinových závodech. V roce 1996 tento závod vyhrála jako první žena v historii a úspěch si zopakovala hned v následujícím roce. Do povědomí veřejnosti se nejvíce zapsala jako dlouholetá řidička „Ring Taxi“ a jako moderátorka různých motoristických pořadů. Sabine Schmitz odhaduje, že dosud objela okruh Nordschleife více než 30 000krát.
„Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s tímto modelem naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych ho na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz. Za vývoj vozu Kodiaq RS je zodpovědný František Drábek, vedoucí produktové řady Compact ze Škoda Auto, který byl při pokusu o překonání rekordu přítomen. „Kodiaq RS ztělesňuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, stejně jako emoce a dynamiku,“ zdůraznil Drábek. Sportovní varianta populárního vozu Škoda Kodiaq přichází s exkluzivní motorizací 2,0 BiTDI se 176 kW/239 koní a nejvyšším točivým momentem 500 Nm.
Tyto parametry znamenají působivý nejvyšší výkon a mohutný zátah i při nízkých otáčkách. Selektivní katalytická redukce (SCR) se stará o špičkovou čistotu výfukových plynů. Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát bude v modelové řadě Kodiaq dodáván výhradně pro verzi RS a spolu se systémem Dynamic Sound Boost modelu dodávají tu pravou sportovní dynamiku. Na úspěšné dosažení traťového rekordu na Severní smyčce měly podstatný vliv jízdní vlastnosti vozu Škoda Kodiaq RS, adaptivní podvozek (DCC), včetně volby jízdního profilu (Driving Mode Select), progresivní řízení a pohon 4×4.
Světová premiéra vozu se odehraje v říjnu letošního roku na autosalonu v Paříži.