Současná generace Nissanu GT-R je na světě od konce roku 2007 a ještě několik let si na trhu pobude. To ovšem neznamená, že se nepracuje na nástupci. Na svět se dostávají první detaily o tom, co můžeme od budoucí godzilly očekávat.
Aby se Nissan GT-R R35 stále držel na špičce, prochází téměř každoročně větší či menší technickou úpravou. Ta poslední pro modelový rok 2014 je v pořadí již pátá. A podle automobilky nás ještě minimálně dvě čekají, což by znamenalo, že současné GT-R na trhu zůstane zhruba do roku 2015. Ovšem podle náznaků lidí z vedení by mohlo vydržet až do roku 2017. Hlavní inženýr Kazutoshi Mizuno totiž při letošní dvaceti čtyř hodinovce na Nürburgringu oznámil, že nasazení vozu v těchto podmínkách je testem, zda GT-R vydrží až do roku 2017, kdy můžeme čekat velmi rozsáhlé změny.
Co se nástupce týče, vzhled a proporce vozu zůstanou podobné současné generaci (pod článkem se nachází spekulativní render), přičemž se zapracuje hlavně na aerodynamice a stabilitě při vysokých rychlostech. Pohon nového GT-R je zatím ještě tajemstvím. Respektive se mluví o dvou možnostech. Tou první je nasazení hybridního systému, který by byl poplatný i tlaku na snižování spotřeby a emisí. V tomto případě by však byl problém s již tak dost vysokou hmotností GT-R a inženýři by tedy museli zapracovat na jejím snížení.
Druhou možností je použití turbo kompresoru a generátoru. Tato varianta je stále ve formě testování a podle různých náznaků se jedná o tu méně pravděpodobnější variantu. Nicméně je jisté, že již nyní se na nástupci GT-R pracuje, což je dobré znamení. Neboť do roku 2017 je stále hodně času na to, aby si inženýři mohli dát opravdu záležet.
-FM-