Chevrolet dnešním debutem zcela nového modelu Corvette Stingray znovu definuje pojem moderní výkonnosti. A jedině Corvette s perfektní vyvážeností technologie, designu a výkonu může být nositelem pojmenování Stingray.
2014 Corvette Stingray je dosud nejvýkonnějším standardním modelem, s výkonem 450 koní (335 kW) a točivým momentem 610 Nm. Současně je také dosud nejzdatnějším standardním modelem, schopným zrychlit z 0 na 60 mil /h za méně než 4 sekundy a dosáhnout příčné zrychlení přes 1g v zatáčkách. Očekává se také, že se bude vyznačovat i dosud nejlepší spotřebou mezi modely Corvette, lepší než 26 mpg (cca 9,1 l/100 km) EPA současného modelu.
„Tak, jako ’63 Sting Ray, nejlepší Corvetty ztělesňují špičkovou výkonnost, přinášejí průlomové technologie, fascinující design a úžasný zážitek z jízdy,“ řekl prezident General Motors North America Mark Reuss. „Zcela nová Corvette zachází ještě dál, díky nejnovějším výdobytkům v oblastech designu, technologie a konstrukce.“
Zcela nová Corvette Stingray má s předchozí generací společné jen dva díly. Využívá zcela novou rámovou strukturu a podvozek, nový pohon a podpůrné technologie i kompletně nový design exteriéru i interiéru. Mezi nejvýraznější prvky patří:
- Interiér s dílci ze skutečného karbonu, hliníku a kůže, výběr ze dvou nových sedadel – obě s lehkými hořčíkovou rámy pro vynikající podporu – a dvojité osmipalcové konfigurovatelné obrazovky řidiče / infotainmentu
- Pokrokové technologie pro řidiče, včetně pětipolohového Drive Mode Selector, kterým se nastavuje 12 atributů vozu pro přizpůsobení řidičova prostředí a nová sedmistupňová manuální převodovka s Active Rev Matching, který doporučuje změnu převodového stupně a zohledňuje otáčky motoru pro perfektní řazení
- Zcela nový motor 6,2 l LT1 V8 využívající pokrokové technologie včetně přímého vstřikování, Active Fuel Management, kontinuální variabilní časování ventilů a pokrokový spalovací systém, který produkuje vyšší výkon při nižší spotřebě paliva
- Lehké materiály včetně kapoty a odnímatelného střešního panelu z uhlíkatých vláken, kompozitové nárazníky, dveře a zadní panely, podvozkové panely z uhlíkatých nanokompozitů a nový hliníkový rám, pomáhají posunout hmotnost vzad a dosáhnout optimální rozložení hmotnosti 50/50 a poměr hmotnosti a výkonu na světové úrovni
- Součástí elegantního exteriéru jsou reflektory využívající vysoce svítivé diody a v závodech ověřená aerodynamika vytvářející nízký odpor vzduchu, jakož i prvky zlepšující stabilitu a jízdní vlastnosti
- Z51 Performance Package pro jízdu na okruzích obsahuje: diferenciál s elektronicky omezeným prokluzem, mazací systém se suchou vanou, integrální chlazení brzd, diferenciálu a převodovky a také jedinečnou aerodynamickou výbavu, která ještě více zlepšuje stabilitu ve vysokých rychlostech
„Stingray je jedním z posvátných jmen automobilové historie,“ říká Ed Welburn, viceprezident GM pro globální design. „Věděli jsme, že toto jméno nesmíme použít, pokud auto nebude skutečným nositelem tohoto odkazu. Výsledkem je nová Corvette Stingray, která se odpoutává od tradice, ale stále zůstává všude na světě rozeznatelná jako Corvette.“
Nová Corvette Stingray se bude vyrábět v závodě GM Bowling Green, Ky., který prošel rekonstrukcí za 131 milionů USD, včetně 52 milionů USD nákladů na novou karosárnu, která poprvé bude vyrábět v rámci koncernu hliníkový rám.
„Věříme, že Corvette reprezentuje budoucnost moderních výkonných automobilů, protože přináší více výkonu, více vzrušení z jízdy a nižší spotřebu paliva,“ řekl Tadge Juechter, hlavní konstruktér Corvette. „Výsledkem jsou vyšší výkony v každém směru. 2014 Corvette přináší nejlepší zrychlení, nejlepší stabilitu v zatáčkách, nejlepší schopnosti na trati, nejlepší brzdné výkony a očekáváme i nejnižší spotřebu ze všech dosavadních standardních modelů Corvette.“
2014 Corvette Stingray se začne prodávat během třetího čtvrtletí 2013.
[nggallery id=1835]
Tisková zpráva/-PS-