Nissan ZEOD RC se v Japonsku představil veřejnosti

Autor: Pavel Srp - 1. 11. 2013


Po osmi měsících intenzivního vývoje, navrhování a sestavování byl v divizi Nismo společnosti Nissan v Jokohamě představen revoluční elektrický závodní vůz Nissan ZEOD RC.

Poté, co šéf společnosti Nissan, Carlos Ghosn, v únoru na stejném místě oznámil, že se chce Nissan příští rok vrátit na okruh Le Mans 24 hodin s elektrickou energií, stačilo pouhých 33 týdnů na to, aby se téměř z ničeho zrodil vůz s „nulovými emisemi na vyžádání“ (ZEOD).

[nggallery id=2620]

ZEOD RC přijal pozvánku klubu Automobile Club de l‘Ouest a příští rok se zúčastní závodu v Le Mans. V kategorii „Garage 56″ se zařadí mezi vozy, které budou předvádět moderní a inovativní technologie.

Nissan užívá ZEOD RC jako testovací model pro vývoj nových elektromobilních technologií v rámci plánovaného programu LM P1.

První prototyp revolučního elektrického závodního vozu se představil již na letošním ročníku Le Mans 24 hodin. Včerejší prezentace v sídle Nismo však prozradila, že vůz zaznamenal dramatický vývoj v oblasti designu: přepracovaný vzhled, nové sací otvory chlazení a lepší aerodynamiku.

Nissan ZEOD RC představili ředitel divize Nismo Shoichi Miyatani, vedoucí oddělení Nissan Global Motosport Darren Cox a manažer společnosti Nissan pro inovaci v oblasti motoristického sportu Ben Bowlby.

„ZEOD RC využívá technologii, kterou jsme získali vývojem modelu Nissan LEAF Nismo RC, prvního závodního elektromobilu odvozeného od sériově vyráběného modelu Leaf,“ uvedl Miyatani a dále dodává: „Řízení energií, jakého je schopen model LEAF RC, a systém účinné rekuperace, který je pro závody jako stvořený, jsou pouze dva příklady. Máme za to, že tyto technologie představují důležité kroky pro nasazení elektromobilů v motoristickém sportu.“

Nissan ZEOD RC se stane prvním vozem, který v Le Mans ujede celé kolo závodu o délce 8,5 míle výhradně na elektrický pohon. Vůz dokáže vyvinout rychlost přesahující 300 km/h a jeden okruh slavného francouzského závodu zvládne rychleji než model LM GTE.

Jezdec bude moci přepínat mezi elektrickým pohonem a malým odlehčeným přeplňovaným spalovacím motorem. Vůz, který využívá stejnou technologii baterie jako Nissan LEAF, bude baterii dobíjet pomocí rekuperačního brzdění.

Fanoušci budou mít možnost prohlédnout si Nissan ZEOD RC během série FIA World Endurance Championship v boxech na okruhu Fuji.

„Naším cílem je odkrýt před fanoušky oponu a předvést jim inovativní technologie, které společnost Nissan vyvíjí. Lepší místo pro představení nového modelu ZEOD RC veřejnosti, než je okruh Fuji v sérii World Endurance Championship, jsme si nemohli přát. Přerušili jsme intenzivní testování v Británii, abychom mohli s vozem odletět do Japonska a předvést ho místním fanouškům. Děkujeme klubu Automobile Club de l‘Ouest a FIA WEC nejen za pozvání na letošní ročník Le Mans, ale také za to, že nám dali příležitost předvést vůz zde v Japonsku. Chceme, aby se s vozem seznámil také Michael Krumm. Vedle Lucase Ordóñeze bude druhým zkušebním řidičem, který pomůže při vývoji vozu. Jeho zkušenost s vítězstvím v celosvětových soutěžích Super GT a FIA GT1 za společnost Nissan bude velmi cenným příspěvkem do programu. Michael je také majitelem vozu Nissan LEAF a vášnivým fanouškem elektromobilů, kterým budou brzy patřit silnice.“

Společnost Nissan je známá celosvětovým prvenstvím v oblasti elektromobilů – od zahájení prodeje na konci roku 2010 se prodalo více než 80 000 vozů Nissan LEAF. Nissan ZEOD RC je prvním krokem k tomu, aby elektromobily převzaly štafetový kolík i na závodním okruhu.

„Vidět tento vůz řítit se po Mulsanne Straight rychlostí 300 km/h téměř v tichosti bude něco jedinečného. Vývoj technologie baterie, která toto umožní zabudovat do prototypu pro Le Mans, je pro nás obrovskou výzvou. Získané zkušenosti však nebudou přínosem pouze v budoucím programu LM P1. Tyto informace nám pomohou i při vývoji budoucích verzí vozu Nissan LEAF a jiných silničních elektromobilů.“

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru