Nissan Middle East se zapsal do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší souběžné driftování dvou vozidel. Dva vozy Nissan 370Z společně driftovaly po okruhu bez zastavení celých 28,52 kilometru. Rekord se podařilo vytvořit na druhý pokus během předváděcí akce s názvem „Driftování s Nissanem 370Z”, při které se všichni zájemci mohli naučit driftovat, případně se v tomto umění zdokonalit.

Generální ředitel společnosti Nissan Middle East Samir Cherfan ve svém projevu na akci uvedl: „Dnešním výkonem, který znamená nový zápis do Guinessovy knihy rekordů, jsme znovu prokázali kvality našich vozidel a rozšířili seznam svých úspěchů zapsaných v Guinessově knize rekordů. Model Nissan 370Z je mezi příznivci driftování velmi populární a nový rekord je dalším dokladem schopnosti tohoto vozidla driftovat tak, jako by na jízdě ve smyku nebylo vůbec nic těžkého.”

Akce „Driftování s Nissanem 370Z” je společným projektem společnosti Nissan Middle East a tréninkového střediska Prodrift Academy. Probíhá v bezpečných a sledovaných prostorách s vozy Nissan 370Z a pod dohledem profesionálních instruktorů z Prodrift Academy.

„Společnost Nissan se na Blízkém východě na motoristický sport zaměřuje velmi intenzivně. Protože prioritou naší společnosti je bezpečnost, uzavřeli jsme partnerství s Prodrift Academy, abychom mohli příznivcům driftování v regionu poskytnout bezpečnou platformu, která splňuje právní předpisy,” dodává Cherfan.

Nissan posouvá hranice inovace v motoristickém sportu již téměř 80 let. Od vítězství svého klasického modelu Datsun NL-75 na japonském okruhu Tamagawa Speedway v roce 1936 vyrobila společnost Nissan některé z těch nejslavnějších vozů, jaké se kdy dotkly asfaltu závodního okruhu. Celosvětového uznání se Nissan dočkal v roce 1964, kdy byl v Německu představen první model „Skyline GT“. Ten následně během jediného kola japonské Grand Prix předjel vůz značky Porsche. Právě tehdy si svět začal uvědomovat, že inovace a technologie společnosti Nissan bezpečně drží krok s evropskými automobilkami. V roce 1969 proto již celý svět pozorně sledoval uvedení legendárního modelu společnosti Nissan „Skyline GT-R“, který se stal průkopníkem technologií závodních vozů. Faktem zůstává, že velkou část „genetické výbavy” vozu Skyline GT-R najdeme i v dnešním modelu GT-R.

Nedlouho nato vyvinula společnost Nissan v roce 1979 svůj charakteristický originální přeplňovaný motor a poté, co se ukázalo, že účastí v soutěžním motoristickém sportu lze zvýšit objem prodeje, založila v roce 1984 divizi NISMO. Od té doby společnost překonala řadu rekordů a vyvinula některé z nejrychlejších závodních vozů, jaké kdy byly zkonstruovány. Na Blízkém východě září divize Nissan Middle East v motoristickém sportu díky pouštnímu závodu Abú Dhabí Desert Challenge, ve kterém vůz Patrol pod vedením Emila Kneissera dosáhl vynikajících výsledků, dále zásluhou úspěšné výroční iniciativy GT Academy a nyní rovněž díky akci „Driftování s Nissanem 370Z”.

Vlna driftování zachvátila region již roku 2009, kdy zde proběhla první regionální driftovací soutěž. Za tu dobu se ze soutěže stala jedna z nejsledovanějších akcí na celém Blízkém východě, která vykazuje návštěvnost přes 15 000 diváků v každém státě.

Generální ředitel Prodrift Academy Mohammad Al Falasi uvedl: „Driftování je v našem regionu mezi mladými lidmi velmi oblíbeným sportem. Jsem velice hrdý na to, že díky společnosti Nissan Middle East můžeme v bezpečných a zákonem schválených prostorách sledovat další vývoj tohoto sportu. Naši profesionální instruktoři vynakládají veškeré úsilí, aby s pomocí nekompromisního výkonu ikonického modelu Nissan Z proměnili mladé talenty v jezdce světové třídy.”

V září 2013 překonala společnost Nissan Middle East jiný titul v Guinessově knize rekordů, když vůz Nissan Patrol předvedl svoji sílu tím, že úspěšně vlekl nejtěžší letadlo na světě. Téměř 3 tuny vážící „Životní hrdina pro každý terén” s pohonem všech kol utáhl nákladní letadlo o hmotnosti 170,9 tun na mezinárodním letišti Sharjah ve Spojených arabských emirátech dále než na 50 metrů.