Nissan vyslyšel nářky majitelů na model LEAF z diskuzních fór a podle nich ho vylepšil

Autor: Pavel Srp - 14. 4. 2013


Když majitele vozů Nissan LEAF přestalo bavit zápasit po tmě s konektory a zásuvkami, kdykoli chtěli svůj vůz nechat nabít přes noc, začali si stěžovat. Činili to na nejrůznějších celosvětových internetových fórech a o jejich potížích se brzy dozvěděla i společnost Nissan. Místo toho, aby je ignorovala, rozhodla se na ně reagovat.

„Z hodnocení majitelů našich elektromobilů jsme například zjistili, že vozy často připojují k zásuvce v noci a někdy i na místech, která nejsou osvětlena. Abychom jim usnadnili život, do přihrádky s konektory jsme u nového modelu LEAF namontovali malé, ale výkonné světlo LED.“

Jako cenný zdroj inspirace při vývoji nové generace elektromobilů společnosti Nissan slouží fóra a blogy z nejrůznějších zemí, zejména populární americké, britské, nizozemské a norské webové stránky. Společnost také pravidelně pořádá národní setkání majitelů elektrických vozů, o něž je takový zájem, že se zpravidla na všechny nedostane.

Fóra jsou velmi přínosná i pro majitele vozů, kteří si v diskusích vyměňují zkušenosti související se všemi stránkami života s vozem Nissan LEAF. V některých částech si řidiči sdělují rady a tipy, ať už jde o nejlepší způsob svinování napájecího kabelu, o nejužitečnější aplikace nebo o maximálně efektivní využívání baterie.

Majitelé na fórech uvádějí, jak vůz hodnotí v různých ohledech, a z jejich vyjádření vyplývá, že jim velmi vyhovuje: s modelem LEAF je spokojeno více zákazníků než s jakýmkoli jiným vozem Nissan – celých 93 % jeho uživatelů.

Jako zpětná vazba společnosti Nissan neslouží pouze názory zveřejněné na fórech nebo zjištěné při přímé komunikaci se zákazníky, ale také data, jež shromažďuje prostřednictvím pokročilé telematické technologie Carwings, jež je ve voze nainstalována. Společnost data shromažďuje se svolením zákazníků, ale pracuje s nimi jako s daty anonymními.

Systém Carwings řidičům umožňuje na dálku, pomocí chytrého telefonu, ovládat praktické funkce, jako je například předehřívání vzduchu v kabině nebo nabíjení baterie. Zaznamenává veškeré údaje o úkonech tohoto typu a také informace o nabíjení, způsobu využívání a délce a době trvání cest.

Nissan LEAF se prodává již více než dva roky, a tak si společnost na základě těchto informací mohla udělat skutečně realistickou představu o tom, jak zákazníci své vozy využívají, a uzpůsobit podle toho funkce a parametry nové generace tohoto modelu.

Tisková zpráva/-PS-

Reklama:

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru