Auta jsou pouze technika a elektronika, navíc v posledních letech čí dál složitější. A taková věc se může pokazit, francouzští zákazníci značek Nissan a Renault si ale myslí, že jejich 1,2itrový čtyřválcový motor se kazí víc, než by měl. Obě tyto dvě značky tak žalují.
Předmětem žaloby je čtyřválec 1,2 TCe, který se do auto montoval mezi lety 2012 až 2016. Hromadnou žalobu na obě automobilky podal právník Christophe Leguevaques, který podle informací zastupuje až 1100 zákazníků. Motor se montoval pod kapotu modelů Nissan Qashqai, Renault Clio, Renault Mégane, Renault Scénic, Renault Captur či Renault Kangoo. Zajímavé ale je, že motory se dávaly i do modelů Dacia Duster, Dacia Dokker, Dacia Lodgy a Mercedes-Benz Citan, které součástí žaloby nejsou.
Podle nespokojených zákazníků mají motory spoustu problémů. Žaloba mluví o příliš vysoké spotřebě paliva, která souvisí s nekvalitními anebo špatně navrženými pístními kroužky. Současně s tím by měly agregáty trpět problémy rozvodovými řetězy a výfukovými ventily. Mělo by jít v Evropě asi o 400 tisíc motorů.
Automobilka Renault k problému uvedla, že přestože tyto motory měly nějaké problémy, ty nikdy nepředstavovaly žádné bezpečnostní riziko. Přesto slíbila, že jednotlivé problémy a zákaznické opravy zkoumala a bude zkoumat jednotlivě a nepřistoupí k plošnému odškodnění zákazníků. Na motory navíc nebyla vydána žádná svolávací akce.
Podobná reakce zazněla i od Nissanu, který zákazníkům vzkázal: „V prvé řadě vyzýváme zákazníky, kteří se domnívají, že by se jich tento problém mohl týkat, aby kontaktovali svůj autorizovaný servis, který vozidlo zkontroluje, napojí jej na diagnostiku a poskytne veškerou podporu.“