Jen před několika málo dny byly představeny nové modely BMW M3 a M4. Jakkoliv jsou obě auta synonymem pro řidičskou radost a vášeň, drtivá většina lidí řeší hlavně jejich design. Nejvíce jsme zaznamenali to, že se zadními partiemi obou vozů jsou všichni víceméně spokojení. Ovšem přední části obou aut, jímž dominují velké ledvinky, mnoho  příznivců dle diskuzí na sociálních sítích a na internetu nemá. Často se objevuje názor, že oba modely vypadají jako by byly složeny ze dvou různých aut. Zadní část patří typicky sportovně elegantnímu BMW, přední prý vlhkému snu kolotočáře. Upřímně s tím ale nemůžeme souhlasit. Už jen proto, že z těch pár fotek je těžké soudit, uvidíme, jak budou obě auta vypadat naživo.

Může se stát, že některé zákazníky tvar předních ledvinek odradí a toho se rozhodl využít německý úpravce Cardiologie Tuning rozhodl, že upraví tu současnou generaci M4 a to rovnou ve verzi bez střechy. A výsledek? Temně černý a naprosto parádní.

To nejdůležitější se odehrálo pod kapotou, kde bije dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec. Úpravce vsadil na balíček několika modifikací agregátu, který pojmenoval Stage 1. Ten výkon zvýšil až na 520 koní. Točivý moment je pak po úpravě 680 Nm. To už jsou dost dobré vyhlídky na letní projížďku s větrem ve vlasech, co myslíte? Kromě navýšení výkonu a točivého momentu úpravce také odstranil omezovač, který standardně auto brzdí na 250 km/h, po úpravě zvládne i více než 300 km/h. Je jen škoda, že se úpravce nepochlubil s hodnotami zrychlení. Standardně M4 ve verzi bez střechy zrychlí na 100 km/h za 4,4 sekundy. Se zvýšeným výkonem to číslo jistě bude mnohem nižší.

Přečtěte si také:  Test: Potřebujete BMW M4 anebo stačí BMW 440i M Performance?

Kromě techniky se ale samozřejmě lehce pracovalo i na designu. Auto dostalo zbrusu nová 20palcová kola obutá do pneumatik 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Jsou lakovány stejným odstínem černé jako čtveřice koncovek výfuku. Černé je pak celé auto, od karoserie, přes střechu až po interiér. Na sluníčku to nebude zrovna dvakrát praktické, ale vypadá to skvěle. Celek doplňují sportovní pružiny Eibach, které podvozek nejen přitvrdily, ale také o něco snížily.