Velké displeje v autech jsou dnes standardem. Někteří je mají rádi, jiní méně, ale asi nikdo není rád, když se na nich usadí prach nebo jsou na nich otisky prstů. BMW si ale myslí, že by jeden z těchto problémů mohla odstranit.
Displeje v autech jsou černé, když jsou zhasnuté, a to je barva, na které je prach vidět hodně. A toho se chce právě mnichovská automobilka zbavit. On totiž prach nejen, že nevypadá dobře, ale také zhoršuje čitelnost při ostrém světle. Zatím neexistuje žádný systém, který by znečištění dokázal účinně zabránit, funguje jen fyzické čištění displeje nějakou utěrkou.
Na Evropském patentovém úřadě se ale od BMW objevil patent na řešení, který má usazování prachu na displeji vyřešit. Jde o systém s názvem HAVC, který počítá s umístěním výstupů vzduchu na okrajích obrazovky, které nad displejem zajistí proudění vzduchu a tím zabrání tomu, aby se tu prach usadil. Automobilka v patentu uvádí, že pro přívod vzduchu by se dala využít klimatizace vozidla.
Představuje se displej multimédií z křišťálu. U vývoje byly společnosti Continental i Swarovski
Pokud by se podařilo odstranit usazování prachu, vylepšilo by to nejen estetiku, ale i čitelnost a také kvalitu a životnost displeje, protože prach v kombinaci s dotekovým ovládáním může na povrchu vytvářet mikroškrábance.
Teď by to ještě chtělo, aby se vyřešily otisky prstů, které na displeji také neustále zůstávají, a život na palubě bude hned příjemnější. I to je ale už dnes do jisté míry řešitelné, protože existují aftermarket fólie, na nichž nejsou otisky vidět.