Nejprodávanějším autem světa je Ford Focus

Autor: Pavel Srp - 1. 9. 2012


Ford Focus je nejprodávanějším automobilem světa. Za prvních sedm měsíců roku 2012 nalezl více nových zákazníků než kterýkoli jiný model.

Od ledna do konce července prodal Ford více než 500 000 Focusů, z toho 153 400 v Evropě. Pokračuje tak v úspěšném tažení světem – v loňském roce bylo prodáno neuvěřitelných 860 000 Focusů.

S přesně 522 821 prodanými kusy za prvních sedm měsíců roku 2012 předběhl Focus Toyotu Corolla i Volkswagen Golf. Ford zároveň dosáhl významného historického milníku. Jeden z Focusů, které dnes opustily výrobní linku v thajském Rayongu, se stal 350 000 000. vyrobeným automobilem v historii společnosti Ford.

„Zkuste si na okamžik představit to množství, 350 milionů automobilů,“ řekl John Fleming, výkonný viceprezident Fordu pro výrobu. „Odpovídá to jednomu vyrobenému vozu každých 10 sekund po dobu 109 let; a kdyby se všechny seřadily do řady, dosáhly by na měsíc a zpátky – dvakrát!“

Ford Focus se poprvé objevil v Evropě v roce 1998 a získal prestižní titul „Auto roku 1999“. Současná, třetí generace tohoto vozu nižší střední třídy, která byla uvedena na světové trhy v loňském roce, přinesla do svého segmentu díky své globální působnosti více moderních technologií a funkcí, než bylo do té doby myslitelné.

K nejpozoruhodnějším technologiím nového Fordu Focus patří bezpečnostní systém Active City Stop, aktivní parkovací asistent, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, sledování bdělosti řidiče, asistent dálkových světel nebo adaptivní tempomat.

V Evropě se Focus prodává jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a kombi. Letos byl na evropské trhy uveden Focus ST, první globální model značky Ford, a také Focus s převratným novým motorem 1.0 l EcoBoost, který byl v červnu vyhlášen „Motorem roku 2012“.

V roce 2013 bude následovat Focus Electric, první osobní elektromobil značky Ford.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru