2024-tesla_model_3-facelift

Nejprodávanější Tesla má po faceliftu. Model 3 má lepší aerodynamiku i dojezd

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Tesla - 3. 9. 2023


Nejprodávanější elektromobil v Evropě dostal modernizaci. Ta se decentně podívala na vzhled, ale hlavně na aerodynamiku a dojezd. Ani tak to ale není nic dramatického.

Tesla Model 3 je na trhu už poměrně dlouho v prakticky nezměněné podobě. Prodává se už 6 let (za tu dobu se k zákazníkům dostaly dva miliony kusů) a teprve teď dostává větší modernizaci.

Změna designu

Auto drobně narostlo, na délku teď naměříme 4720 mm (původně 4694 mm), na šířku 1850 mm (beze změny) a na výšku 1441 mm, což je o 2 mm méně, za což může zmenšení světlé výšky právě o 2 mm (ta je teď 138 mm). Potěší, že o 33 litrů narostl i kufr (aktuálně 594 litrů).

Karoserie má drobné změny, Model 3 teď působí moderněji a více uhlazeně. Všimnout si můžeme nových předních i zadních světlometů, ale také přední kapoty s výraznými prolisy po stranách. Jiná jsou také kola, upraveny byly 18″, ale i 19″ disky. A v Tesle také nakonec namíchali i nové odstíny barev, kterými si můžete nechat auto nalakovat, jde o odstíny červená Ultra a šedá Stealth.

Kabina

Interiér je prakticky bez znatelné vzhledové změny, stále pozbývá jakákoliv fyzická tlačítka a vše se odehrává na dotekovým displeji. Ten dostal menší rámeček, takže samotná obrazovka (která navíc dostala lepší zobrazovací možnosti) je 0,4 palce větší (teď má 15,4″). Jediné ovladače jsou na volantu, které se tam přestěhovaly z původních páček na sloupku řízení (tempomat i ovládání blinkrů). Posádka si bude moci užívat nového ambientního osvětlení, které lze přizpůsobit podle nálady.

Novinky jsou i na zadních sedadlech, která mají být přepracovaná a měla by být pohodlnější. Na zadních sedadlech je nový dotekový panel, na kterém si budou moci zadní cestující například nastavovat klimatizaci a ladit i další funkce včetně infotainmentu.

V kabině bude nyní větší ticho. Tesla dala Modelu 3 v rámci faceliftu tlustší, akustická skla i nové zvukotěsné materiály na odhlučnění. A pokud ticho nebudete chtít, spolehněte se, že díky novému audiosystému ticho být nemusí. V základu dostanete 9 reproduktorů, jeden zesilovači a jeden subwoofer. Pokud si připlatíte, bude to ale dokonce 17 reproduktorů, dva zesilovače a dva subwoofery.

Delší dojezd

Tesla Model 3 má po modernizaci lepší aerodynamiku (odpor klesl z 0,23 na 0,219), což se pozitivně projevilo i na dojezdu. Tesla tvrdí, že je to až o 12 %! Základní verze na 18″ kolech ujede 544 kilometrů, dvoumotorová Long Range dokonce až 678 kilometrů. Pokud si na auto dáte 19″, pak to bude 513, respektive 629 kilometrů. Hodnoty jsou podle přísnějšího (reálného) evropského testování WLTP.

České ceny modernizovaných elektromobilů Tesla Model 3 už známe. Základní model s pohonem zadních kol začíná na 1 053 990 Kč, verze Long Range s pohonem všech kol startuje od 1 253 990 Kč. První auta by se k českým zákazníkům mohla dostat koncem října.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru