Skoda-skrabka_na_led

Škrabka na led, jedno ze Simply Clever prvků nových škodovek, má nové místo. Automobilka ji u nejnovějšího modelu přesunula, aby se nestávala trofejí zlodějů. Elektromobil Škoda Enyaq iV ji tak nemá ve víčku u konektoru dobíjení, ale jinde.

Vůbec prvním modelem české značky, který s integrovanou škrabkou přišel, byl v roce 2012 Rapid. Ten ji měl jako první škodovka ve víčku nádrže. Problémem ale bylo, že to nebylo uzamykatelné, takže se škrabka mohla stát terčem zlodějů. Ti s její krádeží neměli příliš práce. Automobilka škrabku nabízí jako originální díl i ve svém e-shopu, stojí 68 korun, ale shánět ji kvůli nějakému nenechavci je otrava.

Přečtěte si také:  Škoda otevřela v Mladé Boleslavi novou Centrální pilotní halu, kde bude vyrábět prototypy

Někdy si drobnou změnu u Simply Clever prvků vyžádá i změna situace. Například známá škrabka na led, kterou měly doposud prakticky všechny škodovky ve víčku nádrže, se u modelu Škoda Enyaq iV přestěhovala do víka zavazadlového prostoru.

Proč, když i Enyaq iV má víčko, byť kryje konektor pro nabíjení? „Při nabíjení SUV ENYAQ iV zůstává víčko po celou dobu nabíjení otevřené a bez dozoru, proto jsme chtěli předejít možnému odcizení škrabky,“ vysvětluje změnu Miloš Jambor, člen týmu, který má prvky Simply Clever na starosti.

Není to přitom jediná změna, kterou škrabka na led za poslední roky prošla. I u tohoto zdánlivě nezajímavého prvku probíhá vývoj. Její první verze byla z polykarbonátu a podle automobilky byla moc tvrdá, takže mohla při nesprávném zacházení poškrábat sklo. Druhá generace měla už funkční plochy z měkčího polyamidu, současná generace dostala i další funkci. Ve svém rohu má měřák, díky němuž lze zjistit hloubku dezénu pneumatik.

Přečtěte si také:  Peugeot v ČR zavádí službu Peugeot Services Store. Rozšiřuje konektivitu současných modelů

Mimochodem nová generace Škody Fabia, která bude představena už za pár týdnů, bude mít škrabku na led samozřejmě také. Protože ale nejde o elektromobil, zůstane na tradičním místě ve víčku nádrže.

Upozornění na komentáře
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments