Vývoj se v poslední několika letech výrazně zrychlil a platí to pro všechny oblasti, ten automobilový nevyjímaje. Brembo aktuálně plánuje změnit brzdy z hydraulického ovládání na elektrické, tzv. „by wire“.
V počátku automobilismu byly brzdy ovládány lankem, později se přešlo na hydraulické ovládání, které je s námi i nyní. To už by ale časem mohla být také minulost. Stejně jako řízení (přišly s ním například modely Infiniti) by se brzdy mohly ovládat čistě elektronicky a elektricky. A to komplet, od brzdového pedálu až po samotný kontakt brzdových destiček s brzdovými kotouči.
I řešení s elektrifikovaným brzděním se aktuálně již používá. Pomineme-li motorsport, pak ho lze najít například u sedanu Alfa Romeo Giulia. Konstruktéři sice stále zachovali řešení s brzdovou kapalinou a vyvinutím hydraulického tlaku, ale spojení mezi pedálem a řídící jednotkou se přenáší elektronicky. Jaké jsou výhody tohoto řešení? V první řadě jde o rychlost, protože díky elektronice mají brzdy „informace“ o tom, že mají brzdit, hned. Díky elektronickému řešení bude možné nastavit si intenzitu a odezvu brzdění po sešlápnutí pedálu, ale naopak v něm nebude cítit „kopání“ ABS. V praxi tak bude možné fungování brzd upravit podobně jako třeba reakce motoru tak, aby ve sportovním režimu měly ostřejší nástup, naopak v komfortním byly naladěny „měkčeji“.
Brembo chce jít ale ještě dál. Vyplývá to z rozhovoru Giovanni Canavotta, výkonného ředitele Bremba pro brzdové systémy s magazínem Car and Driver. Ten řekl: „Elektrifikované brzdy budou v příštím desetiletí silným trendem. Systémy ‚brake-by-wire‘ nám a automobilkám skutečně dávají flexibilitu při jejich ladění. Roky jsme je používali ve formuli 1. V autech mohou být ušité na míru řidiči a vytvářet tak ‚měkký‘ a nebo ‚tvrdý‘ odpor při brzdění, anebo kratší či delší pohyb pedálu, velmi podobně jako v případě změny jízdních režimů podvozku a řízení.“
Na otázku, jestli se hydraulické brzdy stanou minulostí, Canavotta odpověděl, že podle jeho názoru půjde o pomalou změnu. Rozhodně to nepůjde tak rychle jako například přechod z bubnových na kotoučové brzdy. Podle něj je prý potřeba pracovat na algoritmech, protože elektrické systémy mají spíše charakteristiku zapnuto/vypnuto. Spousta práce bude i na samotném řidičově pocitu při stlačování brzdového pedálu, protože elektrická čidla nedají řidiči pražádnou informaci o tom, jak moc kola brzdí a kdy už sepne ABS.