Ještě před několika lety se o něm mluvilo jen šeptem: o odvážném plánu Audi vstoupit do segmentu terénních aut terénu, kde už léta vládnou legendy jako Land Rover Defender nebo Mercedes-Benz třídy G. Teď se ale zdá, že z původních náznaků se stává konkrétní záměr. Audi se tak přidává k BMW, které prý o podobném modelu také uvažuje.
O robustním off-roadu s logem čtyř kruhů poprvé promluvil už bývalý šéf designu Marc Lichte v roce 2023. Už tehdy tvrdil, že pro takové auto „je na trhu prostor“. A měl pravdu. Luxusních off-roadů je totiž překvapivě málo.
Přečtěte si také:
Od té doby se ale v Ingolstadtu změnilo mnohé. Původního šéfa designu nahradil nový designér Massimo Frascella, který dříve působil v Jaguar Land Roveru a podílel se mimo jiné i na vzhledu samotného Defenderu. Jeho příchod do Audi okamžitě vyvolal spekulace, že značka sází právě na zkušenost z terénu a připravuje se na přímý střet s výše zmiňovanými ikonami.
Tyto dohady nyní přiživil i šéf Audi Gernot Döllner. V rozhovoru pro magazín Autocar prohlásil, že bychom se neměli vzdávat snu o opravdovém off-roadu od Audi. A i když otevřeně přiznal, že značka chce zjednodušit svou modelovou nabídku, dodal zároveň, že místo pro „niche“ modely zůstává.
„Funguje to skvěle, když máme silné jádro a vedle toho několik specifických modelů, které budují značku a přinášejí nové myšlenky. To je součást naší strategie,“ řekl Döllner.
Audi chystá svůj největší model. Q9 má být soupeřem pro BMW X7 i Mercedes-Benz GLS
Vlajková loď i technologická laboratoř
Tento nový model by neměl být jen dalším luxusním SUV do města. Audi ho chce pojmout jako vlajkový model, který ukáže, kam značka technologicky i designově směřuje. Právě tyto vrcholné modely podle Döllnera hrají klíčovou roli, protože umožňují testovat nové technologie, které se později dostanou i do levnějších modelů.
Zatím není jasné, zda půjde o čistě elektrický model nebo bude mít i spalovací motor, ale Lichte už dříve naznačil, že se Audi nechce slepě inspirovat ani Defenderem, ani třídou G. Nový vůz má být „něčím jiným“.
Americká karta a vliv celních válek
Na stole je i otázka výroby. Kvůli dovozním clům, která v minulosti zavedl americký prezident Donald Trump, zvažuje Audi možnost, že by svůj terénní model vyrábělo přímo v USA. To by pomohlo nejen obejít cla, ale přiblížit také značku klíčovému trhu, kde jsou velká SUV a off-roady velmi populární.
Přečtěte si také:
Podle Döllnera však zatím není rozhodnuto, zda Audi vybuduje vlastní továrnu, nebo využije kapacity v rámci koncernu Volkswagen Group (například nově vznikající závod značky Scout v Jižní Karolíně). „Záleží na tom, jak se dohodneme s americkou vládou a jak stabilní bude tamní prostředí,“ dodal.
„Zůstaňte naladěni“
Audi zatím oficiálně nic nepotvrdilo, ale všechno naznačuje tomu, že se blíží velký krok. Po letech spekulací by se značka mohla konečně odvážit tam, kam se dosud nepustila: do terénu, kde se potkává luxus, technologie a dobrodružství. A jak říká Döllner: „Nevzdávejte ten sen.“
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek