Škoda Scala 1.5 TSI DSG ACT

Web svolavacky.cz informoval o tom, že mladoboleslavská automobilka Škoda Auto svolává do servisů nové modely Scala a Kamiq, které byly vyrobeny v srpnu a září 2019. Svolávané modely mají prý sporadické problémy systému E-Call.

Martin Preusker, z komunikace produktu (Citigo, Fabia, Scala, Kamiq, konektivita) Škoda Auto nám k tomu řekl: „U některých modelů Scala a Kamiq může z důvodu chyby softwaru řídicí jednotky OCU (Online Connectivity Unit) dojít k nesprávné funkci E-Call a Info/Service call. Do OCU jednotky byl dodavatelem nahrán špatný dataset. Existuje zde riziko, že v případě stisknutí tlačítka eCall nemá systém správnou funkci. Jedná se o zhruba 1500 vozů. Na základě dat poskytnutých výrobcem byly identifikovány vozy, ve kterých je možné riziko nefunkčního systému eCall. Všechna je možné až do provedení opravy dále používat. V každém případě musí být neprodleně dohodnut termín návštěvy servisu.“

Test Škoda Kamiq 1.0 TSI 70 kW (2019)

Svolávací akce má označení 91W7 a případná oprava v servisu nezabere déle než hodinu. Je samozřejmě bezplatná.

A co je to vlastně E-Call? Jde o bezpečnostní systém, který je u nás povinný od 1. dubna 2018 a to pro všechna nově vyrobená auta od tohoto data.

Jde o celoevropský systém automatického tísňového volání z vozidla, který umožňuje rychlejší a daleko přesnější identifikaci dopravních nehod. Funguje tak, že v případě nehody tento systém spustí tísňové volání, kterým se spojí s telefonním centrem tísňového volání 112. Právě tísňová linka 112 je dostupná ve všech státech EU. Spojení mezi vozidlem s eCall a call centrem linky 112 se uskuteční buď automaticky po aktivaci senzorů ve vozidle, nebo manuálně cestujícími ve vozidle. To ovšem až po zmáčknutí tlačítka umístěného na stropě auta.

Operátor linky zároveň s hovorem dostává data o tom, kde přesně se nehoda stala, zda byly aktivovány airbagy a kolik, což pomůže odhadnout počet osob v autě.

Test Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG (2019)