přechod pro chodce

Na Slovensku se pravděpodobně sníží rychlost ve městech. Jedná o tom tamní vláda

Autor: Radim Plachý - Zdroj: startstop.sk - Ilustrační foto: Policie ČR - 26. 1. 2024


Snížení rychlosti ve městech je v posledních letech velkým tématem. Mluví se o tom napříč celou Evropou a teď se to dostává i na Slovensko. Tam o tom, že by měla doprava ve městech zpomalit, hovoří i vláda. Nejde na to ale dopravními značkami nebo plošným zákazem.

Na Slovensku aktuálně připravují novelu silničního zákona, která by měla být podle tamního sdružení Cyklokoalícia přijata na začátku příštího roku. I na slovenských silnicích totiž umírá spousta chodců. V rámci novely se tak budou upravovat pravidla zejména na přechodech pro chodce.

V současnosti na Slovensku platí, že řidiči motorových vozidel jsou povinni dát přednost pouze chodci, který vstoupil na vozovku a přechází na přechodu pro chodce. Nová úprava by ovšem měla řidičům dát povinnost, aby k přechodu pro chodce přijížděli maximálně takovou rychlostí, aby byli v případě potřeby schopni chodci umožnit bezpečný přechod silnice. Řidiči budou také nejspíše muset – stejně jako v České republice – nově umožnit přejít silnici i chodci, který se na přechod pro chodce bude teprve zjevně chystat vstoupit.

V Německu testují nové semafory, které mají chodcům odlepit oči od mobilních telefonů

 „Avizovaná změna zákona, na jejíž kterou upozorňujeme už roky, bude velkým krokem pro bezpečnost chodců a Slovensko zároveň přiblíží k dopravně civilizovaným zemím. Oceňujeme, že se k ní vláda jasně hlásí v programovém prohlášení i v plánu legislativních změn, ačkoli jsme přesvědčeni, že není na co čekat. Čím dříve se změnu podaří přijmout, tím dříve bude na Slovensku pěší pohyb bezpečnější a komfortnější, podobně jako ve zbytku Evropy,“ řekl Dan Kollár, prezident Cyklokoalície.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

6 názorů na “Na Slovensku se pravděpodobně sníží rychlost ve městech. Jedná o tom tamní vláda”

  1. jj. Omezil bych rychlost na 25 km/hod, ale pak bude potřeba překreslit předjíždecí cyklopruhy doleva.

  2. Už od dětství jsme se (my starší) učili, že se zásadně přechází ZA autem a nikdy PŘED ! Teď to ti šílenci chtějí přesně opačně, což je právě nebezpečné. A navíc, jakým právem mi řidič může nařídit že mám PŘED jeho vozidlem přejít ?

    1. Máte absolutní pravdu to navrhuji asi ti vysokoškoláci s IQ 70 ??Nakonec si pojedeme na dovolenou zjezdit do státu mimo EU ? Takovým bych sebral vše co má za sebou uhlíkovou stopu do šatu ze slámy a vše zabavit pro potřebné co makají manuálně v továrnách, průmyslu na farmách atd

    2. Když jste se to vy starší učili, v celé ČR byl možná milion aut a všude se chodilo pěšky, na kole nebo autobusem. Nyní je v ČR přes 8 milionů aut a po Praze jím 20% lidí denně jezdí, na vesnicích téměř každý. Rozhlédnout se a počkat, až přejedou všechna auta, už dnes ve většině měst není možné, protože auta jezdí pořád…

      1. rozhlédnout se a přesvědčit se, že řidič o mě ví – třeba že na sebe mávneme, kývneme… je něco jiného, než co melete Vy … nejvíc nehod je právě v tom, že si někteří chodci myslí, že jsou nesmrtelný ani se nepodívají, myslí si že mají přednost v každé situaci a vlezou do silnice bez ohledu, jak je auto daleko od přechodu

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru