Na silnicích to v posledních letech vypadalo velmi posmutněle, protože po nich jezdila hlavně černá, šedá, stříbrná a a bílá auta. Teď se to konečně opět začíná měnit, protože automobilky opět do nabídky vrací i barvy, například Škoda. Ta teď pro Octavii nabízí další speciální možnosti lakování, které zahrnují například legendární žlutou barvu, ale i spoustu dalších.
Škoda Octavia je modelem, který může mít docela pěkné laky, kromě základní zelené a bílé to mohou být i metalízy v modré a v typických monochromatických odstínech šedi (za 0 kč), ale i ve dvou zajímavých barvách Oranžová Phoenix metalíza nebo Červená Velvet metalíza (oba laky za příplatek 18 000 Kč).
K tomu ale teď přibyly i další tzv. „zvláštní laky“ za příplatek 34 tisíc korun, které zahrnují odstíny Hnědá Amber, Modrá Italy, Zelená Cosmic, Zelená Highland, ale i Červená Rallye anebo Žlutá Sprint. Poslední dvě barvy si můžeme pamatovat zejména z první generace Škody Octavia RS.
Mimochodem i na nejnovější Octavii RS může být velmi zajímavá barva, kterou je Zelená Mamba. Ta se poprvé objevila na speciální výroční edici Škoda Octavia RS 120 let Motorsport.
Jenže, Octavii si aktuálně můžete koupit jen jako předokolku, čtyřkolka z nabídky vypadla. Důvod? V dnešní době nepřekvapivý. Pokud byste si jakoukoliv Octavii 4×4 objednali do výroby, čekali byste na ni více než rok. A to je problém, protože na příští rok se pro model Škoda Octavia připravuje facelift. Po modernizaci by se ale pohon všech kol měl do nabídky opět vrátit.
Podle konfigurátoru je těch výpadků více, než jen pohon 4×4.
Navíc tuším, že byl pohon 4×4 v nabídce spojený jen s naftovým motorem.
A naftový motor v konfigurátoru také chybí.
Takže zbyl jen benzín (ne že by mi to vadilo), ale i tu je další výpadek.
A tím je manuální převodovka.
Takže jediná konfigurace pohonu je benzín a automatická převodovka DSG.
Pokud už to ovšem není v konfigurátoru zase jinak ;-)