Většina přejezdů je osazena semafory a závorami, které fungují automaticky. Problém ale je, že řidiči je často nerespektují dostatečně a zcela. Červené světlo totiž bliká déle, než jak dlouho jsou závory dole. Řidiči se pak často rozjíždějí ihned poté, kdy se závory zvednou, ale přesto ještě blikají červená světla. Ale závory mohou opět velmi rychle klesnout.
A přesně to se stalo před pár dny na Slovensku u Nových Zámků. Řidič modrého MPV se rozjel hned po zvednutí závor, ale červená světla přitom ještě stále blikala. Závory se ovšem ani úplně nezvedly a opět začaly klesat, protože se blížil další vlak. Řidič už byl ale přímo na přejezdu mezi závorami, kde se zasekl. Podle videa, které bylo na přejezdu natočeno z bezpečnostní kamery, pak začal zmatkovat. Na přejezdu začal couvat, různě se otáčet a celkově velmi zvláštně manévrovat se svým autem.
Je otázkou, co mu v tu chvíli letělo hlavou, ale rozhodně to nebyla žádná správná věc, kterou by měl udělat. Stačilo se totiž rozjet a závory projet. Závory se totiž dají jednoduše zvednout a drobné poškození auta i závor je rozhodně lepší než zranění nebo dokonce smrt posádky po srážce s vlakem. Závory jsou dřevěné, takže by maximálně odřely kapotu a sloupky, případně rozbily sklo. Lze je ale také mechanicky zvednout, o což se nakonec několik lidí také pokusilo.
Řidič auta jimi ale z přejezdu pryč neprojel, stačil alespoň nakonec vlaku uhnout, přestože to bylo na poslední chvíli. Podle záběrů byl navíc mezi jeho autem a projíždějícím vlakem opravdu jen kousíček. Zajímavé je nakonec také to, že i po projetí vlaku řidič na přejezdu stále dál podivně manévroval.