Od prvního srpna začaly v Brně práce na rozšíření dálnice D1. Řidiči, kteří tak tudy projíždí musí počítat se zúžením vozovky. Dopravní omezení je v místě od 194. po 196. kilometr. Smyslem prací je vybudovat další jízdní pruh na každé straně dálnice.
Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR k rozšiřování dálnice říká: „Řidiči se potkají mezi křižovatkami mezi dálnicemi D2 a D52 se zúženými pruhy. Zatím zůstává provoz na jednotlivých jízdních pásech v provozu 2+2 jízdní pruhy, jsou jen uzavřené krajnice. Zásadní změna bude koncem letošního roku, kdy by se měl provoz převést na jeden jízdní pás dálnice a v té chvíli budeme jezdit 2+2 na jednom jízdním pásu v protisměrném provozu.“
„Je to jedna z nejdůležitějších investic na rozšíření D1 v blízkosti Brna. Denně tady projede na 80 tisíc vozidel. V podstatě nemine den, kdy tu vznikne nějaká zácpa,“ dodává Martin Kupka (ODS), ministr dopravy.
Rychlost bude v renovovaném úseku omezena na 80km/h. Na dopravní komplikace a řešení krizových situacích se připravila také policie. „Dlouhodobě jsme počítali s posílením početních stavů, což se podařilo. Současně zde bylo umístěno monitorovací centrum, které má pod sebou všechny kamerové systému a může operativně řídit dohled nad výkonem služby, včetně odklonů a případně regulace dopravy. Byly projednány všechny krizové plány se složkami integrovaného záchranného systému, protože v místě nebude možné vytvářet záchrannou uličku. V místě bude také jezdit moto tým, který bude zajišťovat plynulý provoz,“ říká Leoš Tržil, ředitel Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje.
Dopravně zatíženým úsekem dálnice v Brně projede denně na 80 tisíc vozidel. Nový pruh na každé straně vozovky by tak měl přispět k lepší plynulosti dopravy a její bezpečnosti. Stavba by měla skončit v roce 2025. Náklady přesáhnou jednu miliardu. Další rozšíření by pak mělo pokračovat od Kývalky směrem na Holubice.
Řidiči pozor! Nepřehlédněte! Na dálnici D1 už se zase pracuje