Tahač BMC TUGRA TGR 1846 ELG

Na český trh vstupuje další značka. Prodávat se tu budou náklaďáky BMC TUGRA

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: R-vehicles.eu - Tisková zpráva - 4. 7. 2022


Turecká společnost BMC Otomotiv rozšiřuje svoje aktivity na evropském trhu, proto se i se svými nákladními automobily rozhodla prostřednictvím soukromého importu vstoupit mimo Polska a Litvy rovněž do České republiky a na Slovensko.

Prvním nákladním vozem, který bude možné v ČR pořídit, je tahač TGR 1846 ELG se zvýšenou střechou a zesíleným ocelovým šasi. Tento automobil se vzduchově odpruženou kabinou a prostorem pro spaní pohání se pyšní přeplňovaná vznětová pohonná jednotka FPT Cursor 11 ENT VI plnící emisní normu Euro 6. Zastavěný šestiválec značky Fiat Powertrain Technologies o objemu 11,1 litru nabídne výkon 338 kW při 1 900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 2 150 Nm dostupný v rozmezí 1 050 až 1 550 otáček za minutu. Do motoru je dodáváno palivo z 600litrové nádrže, přičemž o selektivní katalytickou redukci se poté stará vstřikování roztoku močoviny AdBlue, která je uložena v nádrži o objemu 80 litrů. Vozidlo je dále vybaveno jednospojkovou samočinnou převodovkou ZF, jež disponuje 12 rychlostmi dopředu a dvěma dozadu. Maximální rychlost vozu je omezena na 90 km/h, poloměr otáčení pak činí 6,9 metru.

Přečtěte si také:  Policisté se zaměřili na předjíždění kamionů. Pokutu si z D1 odneslo několik desítek řidičů

Automobil umožňuje nejvyšší zatížení přední nápravy 7,5 tuny, tu zadní lze zatížit 13 tunami. Přední náprava je odpružena pomocí listových per, zadní nabízí vzduchové měchy. V obou případech se o tlumení starají teleskopické tlumiče.

O brzdění se mimo vzduchových kotoučových brzd stará také volitelný hydrodynamický retardér 600 kW, respektive standardní motorová brzda 372 kW. Standardem jsou rovněž bezpečnostní systémy typu EBS, ESC, LDWS, AEBS.

V základní výbavě tahače TGR 1846 ELG najdete například tyto prvky:

  • Automatická klimatizace o výkonu 6 kW
  • 7“ multimediální systém
  • USB porty a 12voltové zásuvky
  • Tempomat
  • Multifunkční volant
  • Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
  • Nastavitelný volant
  • Imobilizér
  • Centrální zamykání s dálkovým ovladačem
  • Uzávěrka diferenciálu
  • Digitální tachograf
  • Odpružené sedadlo řidiče
  • Elektricky ovládaná boční okna
  • Přídavné topení do kabiny o výkonu 2 kW
  • Varování před opuštěním jízdního pruhu
  • Přední mlhová světla
  • Elektrický zdvih kabiny
  • Digitální přístrojový štít
  • Lednice (55 l)
Přečtěte si také:  Registrace aut za první pololetí v ČR opět klesaly. Prodalo se nejméně nových aut od roku 2014

Volitelně můžete vybírat například z těchto prvků:

  • Omezovač rychlosti
  • Nastavitelné sedadlo spolujezdce
  • Vyhřívané sedadlo řidiče
  • Výstup pro PTO
  • Hliníkové ráfky
  • Technologii monitoringu tlaku v pneumatikách
  • Nezávislou palivovou nádrž na 300 litrů
  • Nízkoprofilový přední nárazník
  • Akumulátory se zvýšenou kapacitou


Servisní síť je zajištěna formou smluvní dohody se sítí servisů Q-Service Truck a TIP Europe, proto se uživatelé nákladních automobilů BMC budou moci obrátit na střediska po celé Evropě (+ Turecko), včetně Česka. V ČR bude servisní služby poskytovat rovněž skupina AMC a její síť, známá spíše se segmentu osobních a lehkých užitkových vozidel.

Standardní záruka na automobily BMC je dva roky, ale lze ji prodloužit na čtyři roky. Dodací doby jsou 2 až 3 měsíce, k okamžitému dodání je aktuálně připraveno zhruba 80 tahačů BMC TUGRA. Cena modelu TGR 1846 ELG 4×2 začíná na 84 200 € bez DPH.

Mimo TGR 1846 ELG do Evropy vstupují také další nákladním automobily BMC, a to modely (nákladní vozy) s pohonem 4×2, 6×2, 6×4 či 8×4, připravené pro osazení libovolnou nástavbou na přání.

Přečtěte si také:  Top Gear bude v České republice. O prvním zářijovém víkendu bude natáčet "Speed Week" na závodech tahačů a NASCAR

Technické údaje BMC TUGRA TGR 1846 ELG

  • Motor: přeplňovaný vznětový řadový šestiválec
  • Označení: FPT Cursor 11 ENT VI
  • Emisní norma: EURO 6
  • Max. výkon: 338 kW při 1 900 ot./min.
  • Max. točivý moment: 2 150 Nm při 1 050 až 1 550 ot./min.
  • Max. rychlost: 90 km/h (el. omezená)
  • Převodovka: samočinná, 12 + 2
  • Pohon: 4×2, zadní
  • Rozvor: 3 700 mm
  • Celková délka: 5 965 mm
  • Celková šířka: 2 545 mm
  • Celková výška: 3 577 mm
  • Vnitřní výška: 1 950 mm
  • Vnitřní šířka: 2 155 mm
  • Přední převis: 1 440 mm
  • Zadní převis: 825 mm
  • Přední rozchod: 2 100 mm
  • Zadní rozchod: 1 835 mm
  • Hmotnost šasi: 911 kg
  • Celková hmotnost: 18 000 kg
  • Užitečné zatížení přední nápravy: 5 473 kg
  • Užitečné zatížení zadní nápravy: 2 230 kg
  • Celkové užitečné zatížení: 7 703 kg
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek