Turecká společnost BMC Otomotiv rozšiřuje svoje aktivity na evropském trhu, proto se i se svými nákladními automobily rozhodla prostřednictvím soukromého importu vstoupit mimo Polska a Litvy rovněž do České republiky a na Slovensko.
Prvním nákladním vozem, který bude možné v ČR pořídit, je tahač TGR 1846 ELG se zvýšenou střechou a zesíleným ocelovým šasi. Tento automobil se vzduchově odpruženou kabinou a prostorem pro spaní pohání se pyšní přeplňovaná vznětová pohonná jednotka FPT Cursor 11 ENT VI plnící emisní normu Euro 6. Zastavěný šestiválec značky Fiat Powertrain Technologies o objemu 11,1 litru nabídne výkon 338 kW při 1 900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 2 150 Nm dostupný v rozmezí 1 050 až 1 550 otáček za minutu. Do motoru je dodáváno palivo z 600litrové nádrže, přičemž o selektivní katalytickou redukci se poté stará vstřikování roztoku močoviny AdBlue, která je uložena v nádrži o objemu 80 litrů. Vozidlo je dále vybaveno jednospojkovou samočinnou převodovkou ZF, jež disponuje 12 rychlostmi dopředu a dvěma dozadu. Maximální rychlost vozu je omezena na 90 km/h, poloměr otáčení pak činí 6,9 metru.
Automobil umožňuje nejvyšší zatížení přední nápravy 7,5 tuny, tu zadní lze zatížit 13 tunami. Přední náprava je odpružena pomocí listových per, zadní nabízí vzduchové měchy. V obou případech se o tlumení starají teleskopické tlumiče.
O brzdění se mimo vzduchových kotoučových brzd stará také volitelný hydrodynamický retardér 600 kW, respektive standardní motorová brzda 372 kW. Standardem jsou rovněž bezpečnostní systémy typu EBS, ESC, LDWS, AEBS.
V základní výbavě tahače TGR 1846 ELG najdete například tyto prvky:
- Automatická klimatizace o výkonu 6 kW
- 7“ multimediální systém
- USB porty a 12voltové zásuvky
- Tempomat
- Multifunkční volant
- Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- Nastavitelný volant
- Imobilizér
- Centrální zamykání s dálkovým ovladačem
- Uzávěrka diferenciálu
- Digitální tachograf
- Odpružené sedadlo řidiče
- Elektricky ovládaná boční okna
- Přídavné topení do kabiny o výkonu 2 kW
- Varování před opuštěním jízdního pruhu
- Přední mlhová světla
- Elektrický zdvih kabiny
- Digitální přístrojový štít
- Lednice (55 l)
Volitelně můžete vybírat například z těchto prvků:
- Omezovač rychlosti
- Nastavitelné sedadlo spolujezdce
- Vyhřívané sedadlo řidiče
- Výstup pro PTO
- Hliníkové ráfky
- Technologii monitoringu tlaku v pneumatikách
- Nezávislou palivovou nádrž na 300 litrů
- Nízkoprofilový přední nárazník
- Akumulátory se zvýšenou kapacitou
Servisní síť je zajištěna formou smluvní dohody se sítí servisů Q-Service Truck a TIP Europe, proto se uživatelé nákladních automobilů BMC budou moci obrátit na střediska po celé Evropě (+ Turecko), včetně Česka. V ČR bude servisní služby poskytovat rovněž skupina AMC a její síť, známá spíše se segmentu osobních a lehkých užitkových vozidel.
Standardní záruka na automobily BMC je dva roky, ale lze ji prodloužit na čtyři roky. Dodací doby jsou 2 až 3 měsíce, k okamžitému dodání je aktuálně připraveno zhruba 80 tahačů BMC TUGRA. Cena modelu TGR 1846 ELG 4×2 začíná na 84 200 € bez DPH.
Mimo TGR 1846 ELG do Evropy vstupují také další nákladním automobily BMC, a to modely (nákladní vozy) s pohonem 4×2, 6×2, 6×4 či 8×4, připravené pro osazení libovolnou nástavbou na přání.
Technické údaje BMC TUGRA TGR 1846 ELG
- Motor: přeplňovaný vznětový řadový šestiválec
- Označení: FPT Cursor 11 ENT VI
- Emisní norma: EURO 6
- Max. výkon: 338 kW při 1 900 ot./min.
- Max. točivý moment: 2 150 Nm při 1 050 až 1 550 ot./min.
- Max. rychlost: 90 km/h (el. omezená)
- Převodovka: samočinná, 12 + 2
- Pohon: 4×2, zadní
- Rozvor: 3 700 mm
- Celková délka: 5 965 mm
- Celková šířka: 2 545 mm
- Celková výška: 3 577 mm
- Vnitřní výška: 1 950 mm
- Vnitřní šířka: 2 155 mm
- Přední převis: 1 440 mm
- Zadní převis: 825 mm
- Přední rozchod: 2 100 mm
- Zadní rozchod: 1 835 mm
- Hmotnost šasi: 911 kg
- Celková hmotnost: 18 000 kg
- Užitečné zatížení přední nápravy: 5 473 kg
- Užitečné zatížení zadní nápravy: 2 230 kg
- Celkové užitečné zatížení: 7 703 kg