Mercedes Benz třídy B | facelift (2022)

Modernizovaný Mercedes‑Benz Třídy B se představuje

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 20. 11. 2022


Nová Třída B výrazně vyčnívá z davu. Nový Sports Tourer z nabídky značky Mercedes-Benz je připravený na malá i velká dobrodružství každodenního života svými jedinečnými, sportovně laděnými proporcemi, variabilním interiérem, moderními technologiemi pohonu a nejnovější generací informačního a multimediálního systému MBUX.

Progresivní a sebevědomý exteriér

Na první pohled zaujme aktualizovaná přední partie. Nově tvarované světlomety LED, sportovní nárazníky a maska chladiče propůjčují nové Třídě B svými ladnými přechody do vizuálně kompaktních prosklených ploch dynamický styl. Sports Tourer dokládá svou sportovní suverenitu mimo jiné také koly o průměru až 19 palců, dokonale vyplňujícími podběhy a nabízenými v různých designech. Mezi nimi jsou i volitelná, leskle černá kola z lehké slitiny s mnoha paprsky a leštěnými okraji ráfků pro Linii AMG. Dynamiku a sílu vyzařuje také záď. Nové, dvoudílné zadní svítilny jsou nyní standardně osazeny technologií LED a umocňují velkou šířku zádě. V tom jim pomáhají také aerodynamické spoilery, umístěné na bočních okrajích zadního okna pro zlepšení aerodynamiky. Nová Třída B se dodává s deseti různými nemetalickými a metalickými, resp. speciálními laky.

Interiér spojuje vyspělou techniku se sportovností

Interiér nové Třídy B má čisté tvarové řešení a je prostorný. Straně řidiče dominuje dvojice displejů (na 7“ obrazovce jsou sdružené přístroje, uprostřed se nachází 10,25“ displej informačního a multimediálního systému), která je součástí standardní výbavy. U volitelné varianty se dvěma 10,25“ displeji v širokoúhlém uspořádání vzniká dojem, že se obě zobrazovací plochy vznášejí. Pro vozy Mercedes-Benz typická trojice kruhových výdechů ventilační soustavy se vzhledem turbíny připomíná svět letadel. Nově navržená středová konzola ztělesňuje svým vzhledem ve stylu „černého panelu“ high-tech ambice nové Třídy B. Nový volant z aktuální generace volantů je standardně obšitý kůží Nappa. Volitelně je poprvé k dispozici také vyhřívaný volant, a to ve výbavové variantě Linie AMG.

Atraktivní nabídka barev a materiálů interiéru umožňuje vysokou míru individualizace. V základní variantě byla sedadla vylepšena čalouněním trojrozměrně utvářenou tkaninou ARTICO a nejlepším ergonomickým komfortem. Výbavová varianta Progressive nabízí pro vozy Mercedes typickou exkluzivitu v barvách černá, černá/Macchiato či v nové kombinaci černá/šedá Sage. V tomto případě mohou být sedadla ještě hodnotnější díky čalounění kůží v černé barvě nebo v odstínu hnědá Bahia. Nově vyvinuté ozdobné obložení s motivem hvězd vytváří v interiéru poutavou dominantu. Nejsportovnější variantou nové Třídy B je Linie AMG s černým čalouněním interiéru kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT s červeným kontrastním prošíváním.

Mercedes‑Benz si ve své strategii Ambition 2039 předsevzal, že od roku 2039 bude mít jeho flotila nových osobních a lehkých užitkových vozů neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce a životního cyklu. Do konce tohoto desetiletí je cílem snížit emise CO2 na osobní vůz ve flotile nových vozidel v rámci celého životního cyklu minimálně o polovinu v porovnání s rokem 2020. Jedním z opatření je používání recyklovaných materiálů. Proto bylo i při koncepci nové Třídy B přezkoumáno složení všech používaných materiálů včetně posouzení možností trvale udržitelnějších alternativ. Prostřední část čalounění komfortních sedadlech obsahuje tkaniny, které jsou ze 100 procent vyrobeny z recyklovaných materiálů. U čalounění sedadel kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT je tento podíl na prostředních plochách sedáku a opěradla 65 procent a v dolní vrstvě dvojité tkaniny 85 procent.

Výrazně rozšířená výbava

Mercedes-Benz znovu významně zjednodušil celkovou strukturu nabídky výbavových sad, aby minimalizoval náročný výběr mnoha jednotlivých prvků volitelné výbavy. Funkční prvky výbavy, které jsou často vybírány společně, jsou sdruženy do výbavových sad na základě reálné poptávky samotných zákazníků. Kromě toho jsou k dispozici další volitelné prvky funkční výbavy. Zákazníci si mohou vozidla ještě individuálněji nakonfigurovat designovými prvky, jakými jsou barvy, čalounění, ozdobná obložení a kola.

Již základní varianta nové Třídy B disponuje výrazně hodnotnější výbavou. Rozšířená standardní výbava určená pro český trh zahrnuje mj. také LED světlomety, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech, sadu pro parkování se zpětnou kamerou, sadu komfortních funkcí zrcátek a elektrické zavírání/otevírání víka zavazadlového prostoru.

Informační, multimediální a asistenční systémy

Pro nejnovější generaci informačního a multimediálního systému MBUX ve Třídě B byly nově navrženy tři styly zobrazování. Klasický nabízí veškeré důležité informace pro řidiče, sportovní zaujme dynamickým otáčkoměrem a decentní se omezuje na minimalizovaný obsah s několika málo ukazateli. Společně se třemi režimy (navigace, jízdní asistenty, servis) a sedmi barevnými kombinacemi tak vzniká ucelený estetický zážitek, který si řidič může individualizovat podle svého přání a situace. Centrální displej přitom nabízí všechny dosavadní funkce, jakými jsou navigace, média, telefon, vozidlo atd., a umožňuje jejich přímé a komfortní dotykové ovládání.

Modernizovaný telematický systém přesvědčí novým designem a vylepšeným výkonem. Nová je navíc integrace senzoru otisku prstu (k dispozici pravděpodobně od 1. čtvrtletí 2023) pro identifikaci a autorizaci řidiče. Samozřejmostí je možnost síťového propojení s chytrými telefony prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple Carplay, resp. Android Auto Wireless. Míru konektivity zvyšuje také dodatečný vstup USB-C a nabíjení z USB probíhá s ještě vyšším nabíjecím výkonem.

Hlasový asistent Ahoj Mercedesi je v nové Třídě B schopen vést ještě lépe dialogy a učit se. Určité akce lze například vyvolat i bez aktivačního výrazu „Ahoj Mercedesi“. Hlasový asistent MBUX dokáže navíc podávat vysvětlení k jednotlivým funkcím vozidla a pomůže radou řidiči, který například hledá lékárničku nebo chce připojit svůj chytrý telefon prostřednictvím Bluetooth.

Modernizovaný Mercedes‑Benz Třídy A se představuje

Díky novému audio cestovnímu průvodci „Tourguide“ v rámci hlasového asistenta MBUX z nabídky Mercedes me1 budou dosavadní funkce cestovních informací ještě zajímavější a zábavnější. Nová funkce bude dostupná nejprve exkluzivně v Německu. Multimediální systém MBUX předčítá informační a rozsáhlé informace o pamětihodnostech podél projížděné trasy a reaguje mimo jiné na 3400 informačních tabulí podél německých dálnic.

Nová Třída B optimalizuje také nabídku bezpečnostních asistenčních systémů. Ve vylepšené asistenční výbavě probíhá například řízení asistentem pro jízdu v jízdním pruhu výrazně komfortněji použitím aktivní regulace řízení. Volitelně dodávaný Asistent pro manévrování s přívěsem automaticky vyhodnocuje potřebný úhel natočení volantu tažného vozidla. Couvání s novou Třídou B a přívěsem je díky tomu ještě jistější a komfortnější.

Kompletně elektrifikované pohony

Nabídka zážehových motorů pro novou Třídu B byla rovněž modernizována a důsledně elektrifikována. Dodatečná elektrická síť s napětím 48 V a zvýšení výkonu o 10 kW podporuje přitom především fázi rozjezdu. Řemenem poháněný startér-generátor (RSG) znatelně zlepšuje komfort cestujících v nové Třídě B. RSG například v porovnání s běžným startérem způsobuje při spouštění motoru ještě méně vibrací a hluku. Při rovnoměrné jízdě navíc umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Během brzdění a zpomalování zajišťuje RSG rekuperaci, z níž je napájena 12V elektrická síť a 48V akumulátor. Takto získávanou energii lze zároveň využívat k podpoře spalovacího motoru při zrychlování.

Vyšší výkon pro Plug-in Hybrid: hybridní verze nové Třídy B

Mercedes‑Benz B 250 e profituje z dalšího vylepšení vysokonapěťové sady akumulátorů. Optimalizován byl také nabíjecí proces. Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů volitelně nabíjet střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Zákazníci navíc mají i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW. Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut – nabíjení je tak jednoduché a nekomplikované, což zákazníci ocení především v každodenním provozu. Elektromotor v nové Třídě B byl rovněž modernizován a nyní dosahuje výkonu 80 kW – o 5 kW více než dosud.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru