Model i30, který je dlouhodobě nejprodávanějším vozem Hyundai a nejpopulárnějším vozem na českém trhu v privátním segmentu, lze ve faceliftované verzi objednávat u autorizovaných dealerů značky. I nadále je k dispozici ve třech karoseriích – hatchback, fastback a kombi – a zachovává si širokou nabídku motorizací, včetně nejpopulárnější atmosférické jednotky 1,5i CVVT.
Facelift českého bestselleru přináší designové osvěžení v interiéru i exteriéru – od nové mřížky chladiče, přes dynamicky tvarované prvky na předním i zadním nárazníku, až k inovovanému designu kol. Nabídku doplnily nové exteriérové laky, čalounění, i atraktivní interiérové prvky.
Nejvýznamnějších vylepšení se však dočkala především standardní výbava, která je nejbohatší v historii modelu a nově nabídne řadu prvků doteď dostupných výhradně ve vyšších výbavových stupních, mimo jiných například:
- Navigace: Integrovaná navigace s 10,25″ displejem se vzdálenou správou Bluelink
- Přední i zadní parkovací senzory
- Zadní parkovací kamera
- Bi-LED přední světlomety s LED odbočovacími světly
- Zadní světla s LED technologií
- Bezdrátové aktualizace OTA
Stejně jako u modelu Tucson byl i v případě inovované i30 zrušen dosavadní vstupní výbavový stupeň Start a nabídka začíná výrazně posíleným stupněm výbavy Comfort. Ten je, s cenami od 429 990 Kč, dokonce levnější než doposud (po dorovnání nově doplněné výbavy).
Modernizovaný Hyundai Tucson startuje na českém trhu. Jeho cena začíná na 649 990 Kč
Šest výbavových stupňů, tři motory
V nabídce zůstává na výběr trojice zážehových pohonných jednotek – 1,0 T-GDI (100 koní), mild-hybridní 1,5 T-GDI 48V (140 koní) a atmosférická 1,5i CVVT (96 koní). Vyjma motoru 1,5i CVVT může zákazník namísto šestistupňové manuální převodovky za příplatek 50 000 Kč zvolit i sedmistupňovou automatickou převodovku DCT.
Nad rámec již tak bohaté vstupní výbavy Comfort mohou zákazníci vybírat z dalších pěti výbavových stupňů.
Výbava Smart za ceny od 459 990 Kč mimo jiné přidává 16“ kola z lehké slitiny, střešní ližiny (pouze pro kombi), elektrickou bederní opěrku nebo konektory USB-C vzadu. Zákazníci, kteří zvolí stupeň Style za ceny od 489 990 Kč, získají mimo jiné také vyhřívaná přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový panel s 10,25“ displejem, funkci bezdrátového nabíjení mobilního telefonu, či inteligentní klíč pro bezklíčové startování vozu. Stupeň Premium za ceny od 619 990 Kč pak přidává i 17“ kola z lehké slitiny, elektricky nastavitelná kožená a ventilovaná sedadla a bohatší výběr bezpečnostních a asistenčních systémů.
Sportovněji smýšlející zákazníci mají na výběr také výbavu N Line za ceny od 549.990 Kč, která atraktivními doplňky v interiéru i exteriéru posouvá vzhled vozu na další úroveň. Nabídne sportovně tvarovaný přední a zadní nárazník, řadicí páku, volant, i exkluzivní čalounění a 17“ kola. Ceny bohatšího stupně N Line Premium (s unikátními 18“ koly, sportovními elektricky nastavitelnými předními sedadly s čalouněním v kombinaci kůže a semiše a dalšími prvky aktivní i pasivní bezpečnosti) začínají na 649 990 Kč.
První volba českých rodin
Model i30 již řadu let potvrzuje oblibu českých zákazníků a je dlouhodobě nejprodávanějším modelem Hyundai na českém trhu. Dle údajů SDA je již tři roky v řadě nejpopulárnějším vozem českých soukromých zákazníků. V roce 2023 bylo na českém území registrováno 7728 vozů (z toho 3279 v privátním segmentu), o rok dříve pak 8236 vozů (4186 v privátním segmentu) a v roce 2021 pak 10304 vozů (z toho 3806 v privátním segmentu).
Inovovaný model i30 se ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích vyrábí od dubna, čeští zákazníci své vozy mohou již nyní objednávat u svých autorizovaných prodejců.
Součástí každé nabídky jsou benefity Hyundai, jako sada zimních pneumatik zdarma, pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů a další. Zákazníci, kteří využijí financování Hyundai Finance, navíc nad rámec akční ceny dodatečný bonus 20 000 Kč.
Výkon tragédie, spotřeba dlouhodobá kolem 7,5 litru, při naložení kufru auto na mokru neovladatelné, sedačky naprostá tragedie, po 100 km vystupuju jak invalidní důchodce. i30 2022 1,5 atmosféra kombi.
Vlastním i 30 Fastback 140 koní turbo a jsem maximálně spokojen. Spotřeba na delší trasy cca 5,8 – 6 l a to nejsem na silnici žádný louda. Na svižné předjíždění je potřeba třeba při rychlosti 100 km podřadit třeba na 4 stupeň po rovině nebo na 3 st. do kopce. Pak je akcelerace velmi slušná. Je pravda, že odhlučnění od kol by mohlo být lepší, ale jinak s vozem velká spokojenost. Za těch 5,5 roku bez jediné závady, a to je už moje druhá i 30. První byl hatchback 8 let a také bez závady.
Když jste si koupil holotu s vlečkou, která je určena tak maximálně na nákupy, tak pak nebrečte.
To je tak když nekdo setri pri nakupu a vezme holobyt…
Jezdil jsem 1,5 roku s litrem, pokud jsem byl sám tak pohoda, ale naložit celou rodinu a plný kufr, tak lenoch… Vzadu málo místa, utopene zapínání pásů, přes sedačku maturita. Kufr velký, ale žádný háček, jen oka… Roleta kufru nejlevnější řešení… Ten cenový rozdíl vůči oktavce je přesně v tomhle… Aspoň za mě… Jinak postačuje a pokud rodina, tak 750 tis je jiná darda… Zlatý berlingo…
Jako ceny asi fajn, ale ty motory, to je fakt vysmech nejvetsi…
Ony šly s výkonem dolů, aby splňovaly emisní limity nové euro normy, která nakonec byla schválená v mírnější podobě. Díky euro moci pánům z Brusele… Minulá generace měla u všech motorů vašší výkon. Ale i toto na běžné ježdění stačit bude. Navíc 1.5 CVVT je stále čtyřválec bez turba, nepřímosvtřikový, kde se nevypínají 2 válce. Ideální na pojíždění po městě, ale dálnici zvládne také. Akorát to předjíždění bude trvat asi trošku dýl. Píšou 96 koní, ale reálně tam 100 koníků nejspíš bude. I ta starší 110 koňová varianta měla reálně trochu víc. A po zajetí bylo místo 81kW bylo 91. Měřeno ve zkušebně ve videu Martina Vaculíka ze Světa motorů.
Já to chápu, je zřejmé, že do vývoje spalováků nechtějí další prachy vrážet a je otázka, zda s nimi další generace vůbec dorazí… za mě dává smysl pouze ten 1.4 turbo, 1.5 DPI jako nákupní taška po městě OK, ale na dovolenou bych s tím asi nejel. Co se týče oturbeného litru, tak s tím jsem měl tu čest a nic moc. Koncernová 1.0 TSI je ve všech ohledech lepší (spotřeba, pružnost, kultivovanost, jestli se teda o něčem takovém dá u tříválce vůbec mluvit)… ale za tu cenu se dá leccos odpustit. Levnější je snad už je jen Dacia, což se ale nedá srovnávat…
Žádná další i30 už nikdy nebude, místo nové generace i30 je tenhle třetí facelift. Tato generace i30 PD je zde už 8 rokem což článek vůbec nezmiňuje (i30 PD hatchback 2016 kombi přišlo 2017) . Takto se má vyrábět ještě asi 3 roky a potom celá modelová řada i30 skončí bez přímé náhrady. Nástupce bude kombinace SUV/MPV a Elektro…
Jezdím Hyundai i30 kombi model 2022 automat, vyšší motorizace 1,5. 118kw super neměnil bych,kamera,senzory,asistenti a další za cenu 550 tisíc u škodovky nižší motorizace nižší výbava úspora 150 tisíc.Co dodat. díky Hyundai
To auto opravdu není špatné. Naši mají i30 kombi od 2018, ještě s 1.4 tgdi automat a bez jediné závady. A to je to auto v maximální výbavě, která byla možná! Takže elektrická kožená ventilovaná sedadla, panorama, navi…… vše funguje a to jen za cca 530 tis.! Má to i nějaké mouchy, třeba hluk od kol je trochu vyšší, občas někde něco vrzne, ale to se děje i u dražší konkurence.