2020-renault-zoe-elektromobil- (2)

Modernizovaný elektromobil Renault Zoe byl uveden na český trh

Autor: Tisková zpráva - 13. 2. 2020


Nový Renault ZOE je lepší než kdykoliv předtím, především díky širší základní výbavě a zvýšenému výkonu i dojezdu. Uvedení na trh třetí generace nejvýraznějšího elektrického vozu od značky Renault je hlavním krokem ve strategii skupiny pro rozvoj elektrických vozidel.

Sedm let po uvedení první řady se tento model stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Nový ZOE přináší revoluci ve kvalitě, technologii a široké paletě funkcí. Nabízí skvělé služby již v základní výbavě, a přitom je cenově dostupný.

Modernizovaný exteriér

Pokrok je vidět na první pohled. Exteriér nového modelu ZOE je výraznější, aniž by přišel o svou charakteristickou svěžest, přichází s výrazněji tvarovanou kapotou, jejíž křivky směřují do středu přepracované přední masky. Logo Renault zvýrazněné modrým lemováním se nachází uprostřed masky chladiče a ukrývá zástrčku na nabíjení. Za logem se nachází zástrčka na nabíjení typu 2 a nově navíc konektor pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC) s výkonem až 50 kW, který rozšiřuje paletu možností známou již z poslední generace se střídavým proudem (AC). Přední nárazník také získal zcela nové tvary s dvěma mlhovkami zvýrazněnými chromováním. 

Zadní světla – full LED technologie pro výrazně lepší viditelnost v každém okamžiku. Díky světelnému paprsku v horizontálních liniích rovněž opticky rozšiřují zadní část vozu. Dynamické blikače posilují tento sebevědomý charakter.

Moderní interiér

V interiéru prošel revolucí na pozici řidiče i palubní desky, které byly zcela modernizovány pro větší komfort. Zobrazení integruje hlavní asistenční prvky řízení a všechny specifické parametry elektrické jízdy, včetně ekonometru, který dále podporuje ekologickou jízdu. U verzí vybavených navigací rovněž zobrazuje mapy GPS. Řidič si dle svého přání nastaví barevnost a rozvržení různých informací na obrazovce. 

Dotyková multimediální obrazovka o úhlopříčce 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou. Ovládá hlavní nastavení vozidla a asistenty řízení. Multimediální systém Renault EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času a kilometrů do nabití. Umožňuje propojení se smartphonem pomocí Apple CarPlay a Android Auto.

Elektronický volič převodovky „e-shifter“

Zdvižená středová konzole získala novou „řadicí“ páku s elektronickým ovládáním. Volič e-shifter je potažen kůží. Odhaluje jemné chromované detaily a na spodním dílu je ozdobený logem Z.E. Umožňuje změnit režim jízdy jednoduchým pohybem. Především umožňuje zvolit nový jízdní režim B, který usnadňuje jízdu ve městě.

Automatická parkovací brzda, součást standardní výbavy Nového Zoe, ještě více usnadňuje řízení. Zároveň uvolní na středové konzoli místo, které obvykle zabírá páka ruční brzdy, což poskytne víc úložných prostor užitečných pro uživatele.

2020-renault-zoe-elektromobil- (3)

Tkanina vyrobená na základě principu udržitelné ekonomiky

V provedení ZEN nový model ZOE přináší speciální tkaninu, jejíž materiál je ze 100% recyklovaný. Renault vychází z tradičního procesu výroby mykaného vlákna, které umožňuje získat kvalitní tkaninu bez „tavení“ či chemické úpravy. Toto vlákno je vyrobeno z vyřazených textilií (materiál zbývající při procesu stříhání nových textilií), bezpečnostních pásů a plastových lahví (PET). Tato tkanina představuje zásadní inovaci v automobilovém světě. Celý proces zpracování a výroby v krátkém cyklu, který odpovídá principům udržitelné ekonomiky, snižuje o více než 60 % emise CO2. Touto tkaninou je rovněž potažen pás palubní desky a základový díl středové konzoly.

Čtyři díly v kabině jsou vyrobeny z recyklovaného polypropylenu. Použití recyklovaných syntetických materiálů bylo doposud vyhrazeno pro skryté prvky vozidel. Jejich použití v kabině je výsledkem souvislého výzkumu, který měl za cíl vyrobit recyklované plasty s vysokou kvalitou a odolností srovnatelnou s nejlepšími vyráběnými plasty.

Dojezd až 395 kilometrů

Nové ZOE využívá baterii Z.E. 50, která zajistí dojezd až 395 kilometrů WLTP. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, které doplňuje soubor možností dobíjení střídavým proudem doma nebo na veřejném místě.

Práce Renaultu na zavádění stále výkonnějších baterií nekončí zavedením baterie Z.E. 40 pro předchozí generaci. Výsledek: s 52 kWh baterii Z.E. 50 Nové ZOE nyní nabídne možnost dojezdu až 395 kilometrů WLTP, tedy až o 25 % více.

Zvětšení energetické kapacity není spojeno s žádnou změnou velikosti baterie, pohodlí vozidla je tak zachováno. Nová baterie Z.E. 50 má ještě další výhodu: její schopnost dodávat větší proud se výrazně podílí na výkonu nového motoru R135.

Díky své schopnosti vytěžit maximum z každého terminálu střídavého proudu až do 22 kW je ZOE od samého začátku nejrychleji nabíjeným elektrickým vozidlem na dobíjecích místech, které jsou běžné zejména ve veřejném prostoru. ZOE má tuto jedinečnou všestrannost díky nabíječce Caméléon.

Dnes tento výkon doplňuje inovace: Nové ZOE nyní obsahuje nabíječku určenou k dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato jedinečná a 100 % vlastní konstrukce Renault je instalovaná mezi skupinou elektrického motorového pohonu a baterií a umožňuje vozidlu nabíjení až do 50 kW na terminálech DC. Tato nová možnost dobíjení je přizpůsobená dlouhým trasám, zejména dálničním koridorům.

Dobíjení

Není nutné zajíždět k benzínové pumpě… Elektrický automobil se dobije tam, kde parkuje! Propojené služby Renault EASY CONNECT a kombinovaná zásuvka Nové ZOE usnadňují přístup k dobíjení kdekoliv. Snadné dobíjení Nového ZOE je možné ověřit za všech okolností každodenního života: doma nebo v práci, ve městě, v supermarketu nebo v kině, na silnici pro motorová vozidla nebo na dálnici apod. Ve všech případech je dostatečný času na parkování a dobití významného počtu kilometrů.

Dobíjení doma

  • V rodinném nebo spoluvlastněném domě nebo v bytě je nabití Nového ZOE od 0 do 100 % možné za zhruba 5 hodin díky Wallboxu 11 kW. To umožňuje zaručit kompletní nabití za jednu noc. Uživatel, který nabíjí své vozidlo doma, může také využít programování dobíjení podle výhodnějších tarifů svého dodavatele elektřiny. Doma se ZOE nabije energii pro 300 kilometrů dojezdu za 8 hodin.
  • Dobíjení ve městě
    Centra měst jsou vybavena možnostmi dobíjení na veřejných komunikacích nebo na parkovištích a často disponují stanicí zdarma. Lze tedy využít oběd v restauraci nebo pauzu na nákupy k dobití baterie ZOE. Zapojením do veřejného terminálu o výkonu 11 kW ZOE znovu získá až 125 kilometrů dojezdu během 2 hodin.
  • Dobíjení v supermarketu
    Instalace dobíjecích terminálů se stala skutečnou konkurenční výhodou pro supermarkety a obchodní centra. Právě zde se instalují nejpočetnější stanice zrychleného dobíjení, často zdarma, zamýšlené pro poskytování výrazného zvýšení dojezdu zákazníkům během nakupování. Připojením k veřejnému terminálu 22 kW ZOE akumuluje až 125 kilometrů nezávislosti za jednu hodinu.
  • Dobíjení na dálnici
    Díky zvýšenému výkonu dobíjení, který umožňuje nová nabíječka DC, se dobití Nového ZOE zařazuje do běžného průběhu cesty. Odjezd na dovolenou nebo na dlouhou služební cestu znamená dlouhé trasy přerušované přestávkami, které vám umožní si odpočinout a občerstvit se. Na dálnici nové rychlé dobíjení Nového ZOE využívá těchto občerstvovacích přestávek na pár desítek minut k poskytnutí dostatečné nezávislosti pro překonání příští etapy. Na terminálech DC na 50 kW Nové ZOE nahromadí za 30 minut dostatek energie k ujetí asi 150 kilometrů.

2020-renault-zoe-elektromobil- (4)

Bohatá výbava

Byla doplněna nabídka asistenčních systémů (ADAS). Co se týče osvětlení, vůz nabízí světla s fullLED technologií již v základní výbavě, která zajišťují až o 75 % vyšší svítivost než halogenová světla při stejném odběru elektrické energie.

Koncept, design a montáž vozu probíhají ve Francii, stejně jako výroba motoru a hlavních mechanických součástí. Nový model ZOE tak těží z know-how vytvořeného skupinou Renault přímo v místě jejího zrození. Takto lokalizovaný výrobní proces vozu navíc vyžaduje jen minimální logistické náklady a nachází se co nejblíže zemím, ve kterých se vozy prodávají.

Jakmile se nový model objeví na silnici, jeho jízda samozřejmě neprodukuje žádné provozní emise. Ale tím nekončí minimalizace dopadu na životní prostředí. Kromě jiných výhod je model zpracován ze syntetických materiálů, které ze 100 % pocházejí z recyklace, včetně viditelných dílů kabiny vozu a potahů sedaček vyrobených v souladu s principem udržitelné ekonomiky a dílů z recyklovaného propylenu.

Renault jako průkopník a leader elektrické mobility v Evropě má unikátní a komplexní vědomosti o potřebách a očekáváních spojených s tímto trhem. Nové ZOE to jen dokazuje.

Historie modelu ZOE v číslech

Od představení původního konceptu ZOE Z.E. a uvedení prvního elektrického modelu na trh v roce 2009 již uběhlo více než deset let. Během tohoto období se skupina Renault prosadila jako průkopník a leader v oblasti elektrické mobility, především díky úspěchu jeho vlajkové lodi v segmentu elektrických vozů.

Ceny

Renault zveřejnil také kompletní ceník. Nabízí se ve třech výbavách a ceny začínají pod 700 tisíci korunami s daní. Renault se totiž rozhodl nabízet z ceníkových cen tzv. „ekologický bonus“ ve výši 140 000 Kč.

cenik-2020-renault-zoe

Několik čísel…

  • 200 000 registrací a stejně tolik řidičů! Prodeje modelu ZOE zaznamenávají stálý růst od okamžiku jeho uvedení na trh. Kumulované prodeje dokazují, že se jedná o nejčastější elektrický automobil na evropských silnicích.
  • 15 % podíl na evropském trhu v roce 2019. S více než 47 000 novými registracemi je ZOE druhý nejprodávanější elektromobil v Evropě. Je jedničkou v prodejích v Německu, ve Španělsku nebo ve Francii.
  • Více než 60 získaných ocenění po celé Evropě. Model ZOE je pravidelně oceňovaný tiskem, od roku 2014 se těší ocenění „nejlepší elektrický vůz za cenu pod 30 000 liber“ uděleného britským časopisem What Car?. Je zárukou výjimečné životnosti díky neustálému vývoji modelu.
  • Více než 4 miliardy ujetých kilometrů. Vlajková loď stoprocentní elektrické řady značky Renault již překonala vzdálenost ze Země na Měsíc více než 10 400krát, aniž by při provozu vyprodukovala jediný gram CO2!
  • Miliarda eur. Skupina Renault v červnu 2018 ohlásila investiční plán s cílem učinit z Francie excelentní centrum elektrických vozů v rámci Evropské unie. Do roku 2022 tak předpokládá zdvojnásobení výrobních kapacit pro model ZOE ve výrobním závodě ve Flins v pařížském regionu.
  • Více než 30 000 osob. Takový je počet zaměstnanců skupiny Renault, kteří jsou každodenně zaměstnáni vývojem modelu ZOE, od prodejců přes engineering až po výrobní linky.

… a několik dat

  • 27. září 2012. Renault slaví úspěch na Světovém autosalonu v Paříži při oficiálním uvedení modelu ZOE. Několik měsíců předtím se model poprvé odhalil veřejnosti v Ženevě.
  • 11. prosince 2014. Byl odhalen nový elektrický motor, který skupina Renault celý vyvinula ve Francii. Na trh byl uveden na jaře roku 2015 a přinesl vylepšení elektrické efektivity a umožňuje modelu ZOE získat dalších 30 kilometrů dojezdu při stejném výkonu.
  • 30. listopadu 2016. Druhá generace modelu ZOE přináší dvakrát větší dojezd díky zavedení baterie Z.E. 40. Současně s tím došlo k inovaci konektivity koncipované za účelem zjednodušení propočtů při plánování cesty a nabíjení baterie.
  • 19. února 2018. Uvedení motoru R110 umožňuje modelu ZOE lepší pružné zrychlení. To znamená více potěšení z jízdy a větší bezpečnost při hustém provozu a předjíždění.
  • 21. března 2019. Renault uvedl v Nizozemí první prototypy modelu ZOE s přepínatelným nabíjením. Tento zásadní experiment byl prvním krokem při přípravě řešení obousměrného nabíjení, které dále posílilo efektivitu elektrických vozidel při přenosu elektrické energie.
  • 17. června 2019: Renault odhalil třetí generaci modelu ZOE, s ještě rozmanitější nabídkou, více potěšení a komfortu.

2020-renault-zoe-elektromobil- (1)

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru