2021-kia-stinger-facelift-evropa- (1)

Dnes byla poprvé odhalena modernizovaná Kia Stinger v provedení pro evropské trhy. Vysoce výkonný sportovní fastback značky Kia se nyní chlubí svěžím designem poukazujícím na charakter cestovního vozu, jakožto i řadou vylepšených technologií a prvků bezpečnosti.

„Stinger je vlajkovým modelem Kia v Evropě a zůstává i nadále naším nejvíce řidičsky orientovaným vozem, umožňujícím pohodlně a stylově překonávat dlouhé vzdálenosti,“ uvedl Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe. „Modernizovaný Stinger doprovází zavedený étos velkého cestovního vozu s obrozeným smyslem pro elegantní design, novými technologiemi, stejně tak jako vyšší praktickou využitelností, čímž se pro všechny evropské zájemce stává ještě atraktivnější volbou.“

Přečtěte si také:  Modernizované BMW řady 5 se představuje. Designové retuše doplňuje pozměněná technika

Od roku 2017, kdy se Stinger začal na evropských trzích prodávat, se napříč uvedeným kontinentem prodalo na 10 tisíc těchto vozů. Modernizovaná Kia Stinger se v Evropě začne nabízet v průběhu posledního čtvrtletí 2020 a počátkem roku 2021; na všechna provedení vozu se standardně vztahuje sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů.

Přepracovaný design exteriéru a nové materiály i technologie v kabině

Modernizovaný Stinger nabídne přepracovaný design exteriéru i vzhledová a kvalitativní vylepšení v kabině; zájemci o tento vůz budou navíc moci vybírat ze širší palety barevných odstínů a materiálů. Přednosti Stingeru v roli suverénního cestovního vozu stvrzuje zejména modernizovaná kabina.

Charakteristická ‚tygří‘ maska Stingeru je posazena mezi nové reflektorové LED světlomety plné lomů a hran. Nový design světlometů společně s LED světly denního svícení propůjčuje vozu výraznější ‚high-tech‘ světelný podpis s ostrými křivkami světelných paprsků, mírně skloněnými k přídi vozidla. Nová sdružená světla na zádi vozu jsou protažena napříč celou šířkou vozu, kde vytváří novou nepřehlédnutelnou optickou signaturu, napodobující tvar nenápadného spoileru začleněného do víka zavazadelníku. Nová směrová světla, sestávající vždy z 10 samostatných LED zdrojů, jsou uspořádána jako mřížka – viditelně inspirována světem motoristického sportu, z nějž si vypůjčila vzhled šachovnicového praporku.

Nový je i design 19″ kol z hliníkové slitiny s komplikovanými geometrickými tvary, které mají akcentovat sportovní charakter cestovního vozu pro překonávání dlouhých vzdáleností. V modelové řadě Stinger se též poprvé objevuje zelený odstín karoserie ‚Ascot Green‘.

Architektura kabiny zůstává nezměněna, avšak díky jemným vylepšením vzhledu a materiálů se podařilo vytvořit luxusnější prostředí. Z provedených změn jmenujme kovovou povrchovou úpravu částí volantu nebo chromové lemování přístrojového štítu. Zpětné zrcátko nyní postrádá rámeček ve prospěch moderního vzhledu a lepšího výhledu směrem vzad.

2021-kia-stinger-facelift-evropa- (2)

V závislosti na výbavové linii je na přístrojové desce a ve dveřích použito nové kontrastní prošívání, zatímco středový panel má povrchovou úpravu z hliníku. Součástí přístrojové desky je modernizovaný systém palubního infotainmentu a navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ (podrobnosti viz níže) s novými leskle černými obklady. Nový systém náladového osvětlení umožňuje řidiči vybírat ze 64 barev pro změnu atmosféry v interiéru.

Evropské výbavové linie Stingeru nabízejí čalounění jemnou kůží Nappa v černé barvě Saturn nebo (na přání) červeném odstínu. Poprvé je k dispozici i tzv. velurový paket, kdy se zákazníci mohou těšit na kabinu lemovanou velurem v černém odstínu Saturn s kontrastním červeným prošíváním a červenými bezpečnostními pásy.

Přečtěte si také:  První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Výkonný motor 3,3 litru T-GDi – doposud nejrychleji akcelerující Kia na evropském trhu

V době od uvedení modelu na trh se většina zájemců o Stinger rozhodla pro výkonný vidlicový šestiválec 3,3 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection).

Modernizovaný Stinger se nabízí již výhradně s touto výkonnou jednotkou, zprostředkující svižnou akceleraci a bleskovou odezvu na pokyny od řidiče, jakožto i schopnost kultivovaného cestování ustálenou rychlostí při zdolávání dlouhých vzdáleností.

Benzínový vidlicový šestiválec 3,3 litru T-GDi nabídne řidičům maximum výkonu 370 koní při 6000 ot/min. Díky dvojitému přeplňování motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 510 Nm v širokém spektru otáček (1300 až 4500 ot/min) ve prospěch suverénních výkonů za všech situací. Z nuly na 100 km/h vůz akceleruje již za 4,9 sekundy; díky jednotce 3,3 litru T-GDi je tak Stinger doposud nejrychleji akcelerujícím modelem Kia na evropském trhu.

Motor spolupracuje s hladce řadící osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž charakter dokonale odpovídá osobnosti gran turisma; pohon všech kol je k dispozici již ve standardu (vozy s pravostranným řízením mají standardně pohon zadních kol).

Modernizovaná Kia Stinger odhaluje motory. Nechybí ani 370koňový šestiválec

Nové širokoúhlé systémy infotainmentu, digitální displeje před řidičem a nové technologie

Uprostřed modernizované kabiny Stingeru najdeme modifikovanou jednotku infotainmentu s dotykovým displejem a vylepšenými funkcemi, které reagují na zvyšující se očekávání zákazníků v otázkách palubních technologií.

Přečtěte si také:  Hyundai Motor rozšiřuje konektivitu vylepšeným systémem Bluelink, jako první je jím vybavena nová i30

Modernizovaný Stinger je v základu vybaven novým dotykovým displejem Kia o úhlopříčce 10,25″. Funkce multi-připojení Bluetooth dovoluje uživatelům připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Díky zobrazování v režimu rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravovat si způsob zobrazování prostřednictvím různých widgetů. Systém s displejem o velikosti 10,25″ standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto včetně hlasového ovládání řady palubních funkcí – např. topení, klimatizace, audiosystému nebo navigace.

Modernizovaný model je kromě toho vybaven digitálním přístrojovým štítem s jemnou grafikou a úhlopříčkou 7,0″. Tento plnobarevný displej s diferencovaným pojetím grafiky pro jednotlivé jízdní režimy zprostředkuje řidiči intuitivní informace v prostoru mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

Modernizovaný Stinger je rovněž vybaven funkcí dálkového spouštění motoru v rámci technologií palubní konektivity, umožňující majitelům Stingeru nastartovat na dálku pomocí chytrého klíčku.

Kia Stinger se ukazuje po modernizaci. Změny designu jsou decentní

Nové technologie ADAS na pomoc při řízení a ochranu celé posádky

Modernizovaný Stinger přichází s dříve nabízenými vyspělými systémy na podporu řízení (ADAS), které však rozšiřuje o mnoho nových funkcí a vylepšení s cílem dosáhnout ještě vyšší úrovně ochrany řidiče, zbytku posádky i ostatních účastníků silničního provozu.

Nabídka prvků ADAS pro Stinger (v závislosti na konkrétním trhu a výbavě vozidla) je skutečně komplexní, přičemž řada stávajících systémů prošla modernizací:

  • Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) nově nabízí ochranu při zatáčení napříč vozovkou v křižovatce, kdy rozpoznává protijedoucí účastníky silničního provozu na druhé straně silnice. Kromě tohoto disponuje delším rozsahem aktivace pro rozpoznávání vozidel, chodců nebo cyklistů.
  • Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) nyní dokáže rozpoznávat krajnice i pruhy na vozovce, přičemž aktivními zásahy do řízení pomáhá zabránit tomu, aby řidič opustil daný jízdní pruh bez předchozí signalizace změny směru.
  • Asistent pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) přináší vylepšení stávajícího systému sledování mrtvého úhlu (BCW). BCA nekončí pouhým varováním řidiče před vozidly v sousedních pruzích dálnice, ale aktivně pomáhá vyhnout se možnému střetu přibrzďováním příslušných kol.
  • Na evropských trzích bude modernizovaný Stinger vybaven inteligentním asistentem pro sledování rychlostních omezení (ISLA), využívajícím funkci rozpoznávání dopravních značek.
  • Provozní rozsah systému sledování únavy řidiče (DAW) se zvýšil až na 210 km/h a přibyla funkce upozorňování řidiče v situacích, kdy si nevšimne, že vpředu stojící vůz se opět rozjel.
  • Pokročilý adaptivní tempomat na bázi navigace (NSCC) pomáhá s řízením na nepravidelných úsecích dálnice, kde automaticky zpomaluje vozidlo na přiměřenou rychlost ještě před nájezdem do zatáčky. Po jejím projetí se opět rychlost obnoví na původní hodnotu.
  • Podobným vylepšením je technologie pro snazší couvání z parkovacích míst, kde se uplatní systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA), který nyní při couvání pomáhá zabránit střetu s křižujícími vozidly (systém dříve řidiče pouze varoval).
Přečtěte si také:  Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

Premiéru ve Stingeru mají následující nové technologie ADAS a funkce ke zvýšení pohodlí:

  • Systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW) při zaparkování nebo zastavení rozpoznává vozidla přijíždějící zezadu z jedné či druhé strany a varuje cestující (zvukem i opticky) v případě, že se pokusí otevřít dveře i přes blížící se vozidlo.
  • Nejnovější systém Kia pro sledování slepého úhlu (BVM) funguje jako ‚druhý pár očí řidiče, a účinně tak eliminuje slepé úhly výhledu po obou stranách vozidla. Když dá řidič znamení o změně směru jízdy s úmyslem přejet do jiného pruhu a ve slepém úhlu výhledu se skrývá jiné vozidlo, asistent v digitálním přístrojovém štítu zobrazí obraz kamery ve vysokém rozlišení. Zdrojem video obrazu jsou nenápadné širokoúhlé kamery zabudované v dolní části krytů vnějších zpětných zrcátek, zprostředkující tak řidiči širší úhel zobrazení ve slepých úhlech výhledu.
  • Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu.
  • Asistent pro jízdu po dálnici (HDA) pomáhá zachovávat přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a udržovat vůz uprostřed daného pruhu (i v zatáčkách).
  • Funkce upozorňování na zadní cestující (ROA) varuje řidiče v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle např. dítě nebo domácího mazlíčka