Mitsubishi Outlander PHEV vstupuje na český trh

Autor: Tisková zpráva - 26. 6. 2014


Představení Mitsubishi Outlander PHEV je dokonale načasováno na oslavu čtyřicetileté oficiální působnosti Mitsubishi Motors v Evropě, a současně symbolickým překročením hranice k pokrokovým vozům příštích let. Outlander PHEV už zaznamenává své počáteční úspěchy na vybraných evropských trzích, na českém trhu je k dispozici od června 2014 za cenu 1 250 000 Kč.

Mitsubishi-Outlander_PHEV

Příští hranice

Mitsubishi již dlouhodobě prosazuje průkopnické technologie a pyšní se přítomností na více než 160 trzích celého světa. Je proto skvěle připravena chopit se strukturálních změn dopadajících na celosvětový automobilový průmysl, ať již z geografického nebo ekologického hlediska.

Výrobci dnes čelí specifické poptávce na rozvojových trzích (kde jsou požadovány cenově dostupné, nicméně robustní a moderní automobily) i na zvedajících se vyspělých trzích (down-sizing / lehčí a úspornější vozy). MMC proto pragmaticky soustředila své konstrukční zdroje do nových řešení, která na tyto nové potřeby zákazníků reagují, včetně jasně daných cílů (např. 20 % elektromobilů (EV) a plug-in hybridních elektromobilů (PHEV) do roku 2020).

Mitsubishi staví na vlastních více než čtyřicetiletých zkušenostech s výzkumem a vývojem na poli elektromobilů (již od roku 1966) – vč. architektury elektromobilů, hnacích jednotek, akumulátorů a systémů pohonu. S modelem Outlander PHEV nyní Mitsubishi začíná představovat svoji novou kolekci plug-in hybridních elektromobilů.

Toto auto bylo poprvé odhaleno v září 2012 na autosalonu v Paříži, se v lednu 2013 představil na japonském trhu. Od té doby se postupně v několika vlnách začal prodávat na evropských trzích, nejprve v říjnu 2013 v Nizozemsku, Švýcarsku, Norsku a Švédsku.

Od počátku roku 2014 se začaly přijímat objednávky na většině evropských trhů, přičemž první vozy si zákazníci převzali v jarních měsících letošního roku. Od představení tohoto modelu pak automobilka Mitsubishi Motors nashromáždila v rámci regionu celkem přes 15 tisíc objednávek (údaj k 1. únoru 2014).

MMC má v plánu dosáhnout ve svém japonském závodu Okazaki objemu výroby přes 50 tisíc vozů, přičemž největším trhem bude evropský kontinent.

Mitsubishi-Outlander-PHEV

Duální koncepce

Outlander PHEV nevznikl jednoduchou úpravou některého ze stávajících vozů s klasickým spalovacím motorem, ale nepředstavuje ani čistě plug-in hybridní technologii; Outlander PHEV je třetí variantou v rámci konstrukční řady nového Outlanderu – vedle verzí se zážehovým a vznětovým motorem.

Model takto koncipovaný již od počátku vývojového programu nového Outlanderu používá pokrokovou konstrukční strategii MMC označovanou jako „duální architektura“, čímž se stává de facto prvním tradičním vozem od velkého výrobce, jenž byl od počátku vyvíjen tak, aby umožňoval variantní zástavbu běžným spalovacím motorem nebo plug-in hybridním pohonem.

Outlander PHEV je produktem výhradně vlastního vývoje (včetně elektronického „mozku“ – operačního systému PHEV) a současně i prvním plug-in hybridním elektromobilem se (stálým) pohonem všech kol, dvojicí elektromotorů a schopností vyrábět elektřinu k vlastnímu pohonu umožňujícím pohodlně přepravit pětici cestujících a 463 litrů zavazadel s dojezdem až 824 km při velmi skromných dopadech na životní prostředí a emisemi CO2 pouhých 44 g/km (údaj dle homologace EU).

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru