S crossoverem ASX, který byl uveden na trh v roce 2010, slaví Mitsubishi celosvětový úspěch. Ne jinak je tomu i v České republice, kde značka s logem tří diamantů od té doby prodala už více než 2 000 vozů. „Nyní představujeme náš bestseller s novou motorizací 2,2 DI-D a automatickou převodovkou. Věříme, že rozšířením nabídky oslovíme nové zákazníky, kteří ocení nejen jeho nízkou spotřebu, velký zavazadlový prostor, ale také komfort za volantem a dynamické jízdní vlastnosti,“ uvádí Martin Krob, generální ředitel M Motors CZ. Tato verze ASX je dostupná u autorizovaných prodejců Mitsubishi od 630 tisíc korun.
Čistý diesel a inteligentní automatická převodovka
Konstruktéři společnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pro model ASX kombinaci pohonné jednotky a převodovky, která byla poprvé vyvinuta pro Outlander třetí generace:
- CLEAN DIESEL – vznětový motor „4N14“, čistý turbodiesel, 2.2 l, 110 kW (150 k)
- jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
- „4N1“ je série vysoce úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1)
- stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby. Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou
a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici - 150 koní – 360 Nm při 1500 až 2750 – 5,8l/100km – 153 g/km
„INVECS-II“ – automatická převodovka
INVECS-II je novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation) – 6stupňová automatická převodovka, jejíž základní vlastnosti jsou obdobné jako u modelu Outlander, tedy:
- Rozšířená Funkce uzamčení hydrodynamického měniče
- Režimy řazení „Ds“ a „L“
- „Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5
- „L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu
- Pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem – režim Sport
I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti variantě 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí. Emise CO2 jsou u ASX 1.8 DI-D 4WD 6 M/T AS&G jen 146 g/km, u ASX 2.2 DI-D 4WD 6 A/T pak 153 g/km.
Stejný a zároveň lepší
Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Ty zahrnují:
- nový design přední masky s jemnějšími rysy
- nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou
- upravenou zadní víceprvkovou nápravu pro lepší ovládání vozidla a jízdní komfort
- nový spodní lem HID světlometů – chromový namísto černého
- nový tvar vnějších zpětných zrcátek produkující nižší aerodynamický hluk
- nové textilie v interiéru
- nové tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock
Tisková zpráva/-PS-