Nová generace motorů MINI TwinPower Turbo je ideálním základem pro významné zvyšování dynamiky, stejně tak jako hospodárnosti nových modelů MINI. Přesně tyto charakteristiky platí rovněž pro nové modely obohacující nabídku. Prvním z nich je MINI Cooper SD, vybavený nejvýkonnějším vznětovým motorem – čtyřválcem 2,0 litru s výkonem 125 kW/170 koní a s točivým momentem 360 Nm (již při 1500 ot./min). Nový motor je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a vstřikováním common rail pracujícím s maximálním tlakem 2000 bar. MINI Cooper SD je schopné z klidu na 100 km/h zrychlit během 7,3 sekundy, se šestistupňovou převodovkou Steptronic za 7,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom činí 4,0 až 4,1 l/100 km v závislosti na rozměru pneumatik (106 až 110 g/km CO2).
Také nové MINI One First je vybaveno motorem nejnovější generace. Jeho přední kola pohání přeplňovaný zážehový tříválec MINI TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva a proměnným časováním sacích i výfukových ventilů (double VANOS). Z objemu 1,2 litru dává 55 kW/75 koní a dosahuje 150 Nm již při 1400 ot./min. MINI One First zrychlí z 0 na 100 km/h během 12,8 sekundy a v kombinovaném režimu spotřebuje mezi 5,0 a 5,2 l/100 km paliva (v závislosti na rozměru pneumatik). To odpovídá produkci 117 až 122 g/km CO2.