pneumatika-michelin-uptis

Michelin chce uvést své revoluční „pneumatiky“ na trh už v roce 2024

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: Michelin - 1. 10. 2021


Pneumatiky se na pohled vyvíjejí rozhodně pomaleji než samotné automobily. Desítky let jde vlastně o stejný kus gumy s vzorkem, lišící se hlavně svojí velikostí. Michelin ovšem už dlouhá léta pracuje na revolučním konceptu nezničitelné pneumatiky, kterou už testuje i v provozu.

Vývoj těchto pneumatik probíhá už dlouhých 16 let. A není se čemu divit, jde o vynález, který má změnit dosavadní pojetí pneumatiky. Ty by totiž nemělo být možné propíchnout ani obvykle mechanicky zničit.

Michelin své nové pneumatiky nazval UPTIS (Unique Punctureproof Tire System) a jejich vývoje započal už v roce 2005. Jde o speciálně konstruovaný systém pneumatiky bez vzduchu, místo něhož je pod tenkou vrstvou gumy s obvyklým vzorkem speciální konstrukce. Ta by měla reagovat na různé výmoly, obrubníky a podobně tím, že se kontrolovaně zdeformuje a pak se opět vrátí do původní podoby. Podle testovacích řidičů jsou jízdní vlastnosti i s UPTIS pneumatikou srovnatelné jako s běžnými dnešními pneumatikami.

pneumatika-michelin-uptis

Pneumatika UPTIS by měla být běžně dostupná už v roce 2024, přičemž nemá být těžší než současné pneumatiky a nemá se lišit ani z pohledu svých aerodynamických vlastností.

Michelin bude při její výrobě klást důraz i na ekologii. Výroba má zpočátku probíhat z recyklovaného plastového odpadu a postupně má přejít na organické nebo recyklovatelné materiály.

Štítky: , , ,

11 názorů na “Michelin chce uvést své revoluční „pneumatiky“ na trh už v roce 2024”

  1. Takové podobné pneu už maji vysokozdvižné voziky. Nevím ovšem jestli je to plus nebo mínus.

  2. Nemyslím že budou dělat i zimní. Hlavně si myslím že jde o pneu do terénu nebo pro armádu nebo policii jako neprůstrelné. Na dálnice spíš vhodné nejsou. Samozřejmě budou o hodně dražší. Pro ježdění do práce a do krámu to nepotřebuješ.

  3. A jak se bude pneumatika chovat v zimě, když na boku jsou takovéto otvory. Když se do těch otvoru dostane sníh a ten by taky při dlouhém stání mohl v pneumatice zmrznout. Tak jak se pak s tou pneumatikou pojede.

    1. Tak dozajista pri produkcnich kusech budou boky pneu zakryte gumou akorat pro nazornou ukazku jsou ty boky odhalene jinak by asi nezpusoboval problem jen snih ale i sterk blato a jine necistoty usazujici se uvnitr konstrukce. Kdyby tu byla vyfocena zakryta guma naslo by se jiste spousta jedincu se slovy „co je na ty gume tak revoluční když to je stejny jak obycejna pneumatika – gumovy a kulaty“.

  4. ano pise :D vim ze sem to cetl tak pred 15 lety.. ano jsou tyhle pneu ale ma to hacek maximalka je 60:DDDD neumim si predstavit treba 160km/h :DD

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru