Začátkem jara a podzimu řada motoristů řeší otázku správné volby směsi do ostřikovačů. Na pořadu dne je otázka, co se zbytkem té zimní během jara, ale také naopak to, co s letní směsí na začátku podzimu. Ta podzimní část řešení ostřikovačů je výrazně důležitější. Na jaře a začátkem léta naopak můžete být víc v klidu.
V prvé řadě je dobré vědět, jak konkrétně fungují jednotlivé směsi do ostřikovačů. Ta zimní má vyšší obsah alkoholu, takže tak brzy nezamrzá. Je ale velmi agresivní k laku auta a jeho pryžovým částem. A je samozřejmě také dražší. „V létě se velmi často potýkáme se zbytky hmyzu a dalších nečistot, které právě dokážou odstranit kvalitní tenzidy obsažené v letní směsi do ostřikovačů. Navíc zajistí čisté čelní sklo beze šmouh, lepší viditelnost a také ekonomičtější provoz. Je šetrnější k laku a pryžovým částem vozu,“ popsal Tomáš Skopový z Sheronu.
Co ale přechodová období, tedy jaro a podzim? A jak se to má s mícháním směsí, které někteří považují za velké riziko? „Při přechodu ze zimní kapaliny do ostřikovačů na letní směsi nebývá problém. Není potřeba před doplněním vyprázdnit nádržku. Smícháním směsí ničemu neuškodíte. Problém však může nastat v podzimních měsících, kdy naředěním zimní směsi se zbytkem letní kapaliny snižujeme i požadovanou nezámrznost doplňované kapaliny. Tak pozor na to,“ vysvětluje Tomáš Skopový.
Platí ale, že zimní směs v létě je svým způsobem k ničemu. Takže jakmile je to možné, snažte se ji postupně ředit. Zimní směs je určená na jiný druh nečistot, s mouchami ani pylem si nemusí tak dobře poradit. Spíše vše rozmaže po okně. A mnohdy také odpařování lihu při vysokých teplotách není zcela příjemnou záležitostí pro naše čichové buňky.