Mercedes-Benz třídy E doprovázející královnu Alžbětu II. na poslední cestě Skotskem je dílem legendární karosárny Binz

Autor: Anina Russová - Zdroj: The Drive, Binz, Mercedes-Benz - Foto: twitter.com - Oficiální profil královské rodiny - 13. 9. 2022


Sociální sítě, ale i média zaplavila videa a fotografie z poslední cesty královny Alžběty II., kterou z Balmoralu odvezl velmi speciální Mercedes-Benz třídy E. Postaven byl karosářskou dílnou Binz, která je dnes brána už skoro za jakousi součást německé prémiové značky.

Společnost Bonz byla založena už v roce 1936 ve městě Lorch, které je nedaleko Stuttgartu. Začátky byly typicky karosářské, kdy vyráběla pohřební a sanitní koňské povozy. Se značkou Mercedes-Benz začala karosárna spolupracovat v padesátých letech, kdy Binz předělával modely W191 a W136 na většinou sanitní vozy. Velký úspěch pro Binz znamenala objednávka bohaté americké zákaznice, která v roce 1956 požádala o verzi kombi luxusního sedanu W186. A tam se z původně nárazové spolupráce stalo něco, co se dá označit za sourozenecký vztah. Mimochodem, ono luxusní kombi nakonec Binz postavil ve třech provedení. Až takový úspěch to byl.

Dnes je karosárna předním výrobce luxusních a velmi specifických limuzín, ale i sanitních, a právě pohřebních vozů založených především na třídě E. Automobilka dodá základ, tedy vybraný model a karosárna se následně postará o úpravu a kompletaci. Továrna Binz je dokonce označována jako „Budova 42“, tedy stejně, jako jsou označovány jednotlivé budovy ve výrobním areálu komplexu Sindelfingen v Německu, kde se staví třída E.

Speciálně upravená třída E, která vezla královnu Alžbětu II. byla postavena na základech třídy E, nicméně pro převoz rakve byla prodloužena na 5999 milimetrů, což je o 1104 mm delší než třída E kombi (verze W212). Toto rozšíření umožnilo ponechat standardní místa pro cestující vpředu i vzadu a ještě zbylo 2800 mm na rakev s ostatky. Okna v tomto případě mají na výšku 750 mm, celková výška auta pak je 1920 mm, což znamená, že je o 446 mm vyšší než tovární kombi.

Podvozek zůstal beze změny, jde tedy o vzduchové odpružení Airmatic. Pod kapotou může být dieselový agregát 220d (2litrový turbodiesel), nebo benzinový plug-in hybrid označený jako 300e.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru