Mercedes-Benz GLE: Třída M je mrtvá, ať žije král!

Autor: Jan Karlík - 26. 3. 2015


Mercedes-Benz se rozhodl radikálně faceliftovat svoje neprodávanější SUV s názvem ML, nebo třídu M, chcete-li. Nové SUV ponese název GLE (nenechte se zmást, úhlavní nepřítel BMW X6 se jmenuje GLE Coupé). Kromě masivní změny v pojmenování modelů evidentně přišlo také rozhodnutí „napasovat masku třídy S kupé na všechny modely“. Výstavní premiéra nového GLE by měla připadnout na dubnový autosalon v New Yorku.

Mercedes-Benz GLE 7

Jak můžete vidět, přední maska byla kompletně přepracovaná. Boční profil a zadní partie jsou téměř totožné, samozřejmostí je pak modernější grafika zadních světlometů. Velké změny se však odehrály v interiéru vozu, kde se tradičně staří vozu projeví nejvíce a bylo to místo, kde třída M ztrácela na své konkurenty. Úplně nový je 7″ displej infotainmentu, který je po vzoru novějších modelů umístěný samostatně. Nový je též multifunkční volant nebo barevné kombinace kabiny, které zahrnují béžové, hnědé nebo porcelánové řešení.

Změny proběhly také v motorovém prostoru. Nově budou v nabídce benzinových motorů dvě dvakrát přeplňované jednotky s přímým vstřikováním: šestiválec GLE 400 (245 kW) a osmiválec GLE 500 (320 kW), přičemž obě budou samozřejmě spolupracovat s pohonem všech kol 4Matic. Vznětovou nabídku tvoří dva motory. Čtyřválec GLE 250 d (150 kW) a šestiválec GLE 350 d (190 kW). Oba spolupracují s devítistupňovým automatem, který v případě čtyřválce standardně roztáčí přední kola (4Matic za příplatek) a v případě šestiválce je čtyřkolka standardním řešením.

Nově bude třída GLE nabízet také hybridní řešení v podobě modelu GLE 500 e 4Matic. Bude se jednat o kombinaci benzinového šestiválce twin-turbo s výkonem 245 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Výsledkem tohoto ústrojí je kombinovaný výkon 325 kW a maximální točivý moment 650 N.m. Standardem je sedmistupňový automat a pohonem všech kol. SUV zvládne jet pouze na elektřinu až rychlostí 130 km/h, v elektrickém režimu ujede až 30 kilometrů.

Hned do začátku se nezapomnělo ani na verze AMG. Ty budou rovnou dvě, pod kapotou budou ukrývat známý 5,5litrový osmiválec twin-turbo. GLE 63 4Matic se chlubí parametry 410 kW a 700 N.m, posílené GLE 63 S 4Matic je o 20 kW výkonnější a o 60 N.m silnější. Mercedes-AMG GLE 63 nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3s a jeho silnější bratříček z tohoto času ještě desetinu sekundy ukrojí.

Nové GLE nebude pouze řešením do města pro matky od rodiny, ale bude se snažit nabídnout také plnohodnotné řešení do terénu. Auta s příplatkovým paketem Off-Road Engineering dostanou nový režim nastavení vozu (Offroad +) a automatickou budou vyjíždět na vzduchovém podvozku, který dokáže nové GLE nakopnout na světlou výšku o hodnotě 285 mm.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru