Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: na zoubek se mu podíval Carlsson

Autor: Jan Karlík - 10. 8. 2014


Mercedes-Benz přišel s chytrým nápadem jak zaplnit díru na trhu v bohatých východních zemích. Vzal už tak dost nekompromisní Géčko ve verzi 63 AMG a řekl si, že zadní část je taková prázdná, úplně slyším nějakého inženýra, kterak praví: „Sem by se hodila ještě jedna náprava!“ A vznikl tento neskutečný počin se jménem G63 AMG 6×6. Člověk by si myslel, že standartních 400 kW/544 koní a 760 Nm točivého momentu jsou pro toto monstrum poměrně dostatečné.

Jiného názoru však byly firmy Brabus a nové nyní také Carlsson, který se pustil do další úpravy tohoto ultimativního off-roadu. Na jejich obranu, tento drobek váží necelé 4 tuny! Aby se mu lépe sprintovalo, zaměřili se na pohonnou jednotku (5,5l, V8 bi-turbo).

Upravený vůz dostává název CG63 6×6 a kit se jménem CK63, jehož součástí je i nové nastavení řídící jednotky. Výsledkem provedených úprav je zvýšení výkonu o 78 kW/106 koní na konečných 478 kW/650 koní a v případě točivého momentu maximální hodnota povyskočila o 140 Nm na rovných 900 Nm.

V případě exteriéru se žádné změny neodehrávají (až na výměnu loga na kapotě vozu), ale zákazníci Carlssonu si mohou vybírat z široké palety úprav interiéru. Ty zahrnují mimo jiné zakázkové čalounění kůží a Alcantarou, obložení pravými dřevěnými dýhami nebo uhlíkovými vlákny a leštěnými kovy. Samozřejmostí jsou sportovní pedály z hliníkových slitin, specifické vnitřní osvětlení nebo koberce z ovčí vlny. Nicméně u této firmy platí pravidlo – čím tučnější konto klienta, tím větší míra individualizace. Ve výsledku jsou jedinou brzdou právě peníze a vaše fantazie.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru