Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: Mansory ho nenechá spát

Autor: Jan Karlík - 8. 6. 2015


Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 je asi to nejextrémnější off-roadové svezení současnosti. Šest kol, která dosahují do výšky, kde běžné složení našeho automobilového parku končí. Opravdová zběsilost, za kterou můžeme být rádi, že se do ní v aktuální době vůbec někdo pustil. Ale je to spíše takový show car a svou exkluzivitu si ve Stuttgartu pojistili omezenou sérií, která je samozřejmě dávno vyprodaná.

Ale jsou tu firmy, které se o vás postarají, aby se vám soused nesmál, že jste si koupil to samé co on. A v této situaci přichází kdo jiný, než Mansory. Ropní šejkové mají teď aktuálně možnost umístit svoje Géčko do Německa a po nějaké době si vyzvednout třeba tuto žlutou bestii. Ve svém standardním provedení má G 6×6 výkon 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm. To zní sice výborně, ale musíte mít na paměti 4 tuny hmotnosti, které musí osmiválec od AMG rozpohybovat. V Mansory si pohráli s dvojicí turbodmychadel, které pomáhají motoru o objemu 5,5 litru dýchat a povedlo se jim dynamiku výrazně vylepšit. Kromě toho motor dostává nové písty, ojnice, klikový hřídel, hlavy válců a řadu dalších komponentů. A teď se podržte, maximální výkon vzrostl na 840 koní (618 kW) a točivý moment musí být elektronicky omezen na rovných 1 000 Nm.

Co si budeme nalhávat, většina majitelů bude po této úpravě toužit z důvodu ještě větší extravagance. Na ty Mansory samozřejmě myslí a nabízí kompletní sadu komponentů z uhlíkových vláken. Vzhled německého mastodonta může být pozměněn za pomoci nového předního nárazníku, masky chladiče, kapoty motoru a nebo přídavné světelné rampy. Nové jsou také barvy a celkem logicky se ale zásahu vyhnuly disky kol. V interiéru je pak jedinou překážkou vaše představivost (finanční stránku tady asi opravdu nikdo neřeší). Seznam je opravdu dlouhý a naleznete tak klasickou kůži, alcantaru, samozřejmě karbon, různě variace hliníku, ale také luxusněji působící dřevěné dýhy. Barevná škála těchto materiálů je pak ještě o něco pestřejší. Myslelo se také na audio soupravu, která dosahuje podobného výkonu jako malé městské vozy :)

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru