Mercedes-AMG ukázal G 63 4×4². Luxusní monstrum s V8 pod kapotou se v terénu rozhodně neztratí

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Mercedes-AMG - 18. 6. 2022


Současný automobilový svět patří bezpečí, udržitelnosti a ekologii. Jenomže ne všichni tyto trendy nutně a bez výhrad následují.  Naštěstí tu pořád je Mercedes-AMG a jeho monstrum v podobě G63 4×4². Automobilka moc detailů ještě neprozradila, ale už ji došla trpělivost s dohady a spekulacemi, a tak ukázala alespoň podobu auta. A je to velká paráda!

Jak je na první pohled jasné, tohle speciální Géčko stojí na notně upraveném podvozku využívajícím portálové nápravy. Samozřejmostí jsou 22“ kola obutá do terénních pneumatik, což pomáhá ke světlé výšce 351 milimetrů. Prckové si na nastupování holt budou muset vzít stoličku. Horší nastupování a vystupování je ale vykompenzováno skvělými jízdními vlastnostmi v terénu a brodivostí až 910 milimetrů! A přední nájezdový úhel? Ten je až 40 stupňů, pro srovnání u standardního Géčka je to „jen“ 27 stupňů.

Výrobce k tomu všemu přidal upravený design, tedy rozšířené blatníky, doplňky z karbonu, světelnou LED rampu a nový kryt rezervy. Zajímavé je i nahlédnutí do interiéru, kde jsou sedadla čalouněná kůží Nappa, volant čalouněný kůží Dinamic a palubní desce samozřejmě dominuje 12,3“ displej.

A co pohonné ústrojí? Jak asi čekáte, pod kapotou je schovaný čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který je naladěný na 585 koní a 850 Nm. Spojen je s devítistupňovou automatickou převodovkou, která výkon i točivý moment posílá na všechna čtyři kola. Detaily, jako je zrychlení a maximální rychlost automobilka teprve prozradí. Stejně, jako cenu. U té se ale nejčastěji spekuluje o částce asi 250 000 eur, tedy asi 6,2 milionu korun. Co je naopak potvrzeno výrobcem, je průměrná spotřeba, která by se měla pohybovat kolem 20 litrů na 100 ujetých kilometrů. 

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru