Mercedes-AMG GT je sportovním autem, který zcela vyvinulo samo AMG. Už je s ními několik let, ale pořád dostává nové verze. Tou nejnovější je zatím nejostřejší verze Mercedes-AMG GT Black Series. A to, jak moc je tohle auto rychlé, dokazuje čas na okruhu Hockenheimring. Cílovou čáru tu totiž protnulo o 5,2 sekundy rychleji než Mercedes-AMG GT R.

Ostřejší design

Tohle auto se (stejně jako před lety Mercedes-AMG GT R) představilo kromě stříbrné i v nápadné oranžové barvě. I díky tomu vyniknou všechna designová vylepšení. Drtivá většina z nich je vyrobena z karbonu, stejně jako střecha, víko kufru, ale i přední stabilizátor. Ze stejného materiálu jsou také úchyty převodovky anebo některá vyztužení karoserie.

Přečtěte si také:  Na prodej je Mercedes-Benz, který vlastnil Karel Gott. Je levnější než jeho Fabie

Karoserie se od běžného modelu Mercedes-AMG GT také liší. Přední nárazník dostal mechanicky nastavitelné lízátko a aerodynamická křidélka na boky. Větší je také maska chladiče a v kapotě jsou také další větrací a nasávací otvory. Vzadu na první pohled zaujme obrovské dvoudílné křídlo, přičemž v horním patře je elektronicky ovládaná klapka, upravující přítlak. Jiný – a mnohem výraznější – je i difuzor s čtveřicí kulatých koncovek výfuku – po dvou v obou rozích nárazníku. Vypadá to „zle“ a také to tak funguje, vždyť aerodynamika by měla být ještě lepší, než u závoďáku Mercedes-AMG GT3.

Výkonné pohonné ústrojí

Pod přední kapotou se ukrývá motor V8 4.0 s dvojitým přeplňováním, který pohání i výchozí model AMG GT, ale i ve verze AMG 63. Pro použití v Black Series ale prošel několika úpravami, díky čemuž je výsledný výkon dechberoucích 537 kW/730 koní mezi 6700 až 6900 ot./min (omezovač je v 7200 ot./min) a maximum točivého momentu 800 Nm vrcholí mezi 2000 až 6000 ot./min.

Motor pohání zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DCT. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 3,2 sekundy, na dvoustovce budete za necelých 9 sekund a zrychlování se zastaví až u 325 km/h.

A co, že pomohlo dosáhnout takových hodnot? Výchozí motor dostal novou plochou klikovou hřídel a další upravené vnitřnosti. Nová jsou také turbodmychadla (plnící sání motoru tlakem až 24,6 psi), ale i nové intercoolery. Motor tak dostal nové označení M178 LS2.

Přečtěte si také:  600+koňový souboj: Je rychlejší Audi RS7 Sportback nebo Mercedes-AMG GT 63 S 4dveřové kupé?

Upravený podvozek

Upravenou karoserií a posíleným motorem to samozřejmě neskončilo, jistá vylepšení se dotkla i podvozku. Tlumiče jsou upravené z AMG GT R a ze stejného modelu pochází i systém AMG Ride Control, upravující charakteristiku tlumení na každém z kol v reálném čase podle potřeby. Nově naladěny byly odklony kol a jiné jsou i stabilizátory.

A to i kvůli tomu, že na autě jsou obuté lepivé semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, které byly speciálně vyvinuty právě pro Mercedes-AMG GT Black Series. Vpředu jsou pneumatiky obuty na 19″ disky, vzadu na 20″ disky.

Rychlé kolo na Hockenheimringu

Jak moc tohle jako celek funguje, se rozhodli vyzkoušet v magazínu Sport auto. Auto vzali na německý okruh Hockenheimring a za jeho volant se posadil testovací jezdec Christian Gebhardt. Výsledkem je, že Mercedes-AMG GT Black Series tam zajel druhý nejrychlejší čas, nepřekonal pouze hypersport McLaren Senna.

A jakých 10 aut tu má nejrychlejší čas?

  1. McLaren Senna: 1.40,8 min
  2. Mercedes-AMG GT Black Series: 1.43,3 min
  3. Manthey-Porsche 911 GT2 RS MR: 1.43,5 min
  4. McLaren 720S: 1.45,5 min
  5. Ferrari 488 Pista: 1.45,9 min
  6. a-workx-Porsche 911 GT3 RS: 1.46,0 min
  7. Lamborghini Aventador SVJ: 1.47,3 min
  8. Porsche 911 Turbo S: 1.47,8 min
  9. Mercedes-AMG GT R Pro: 1.48,0 min
  10. Mercedes-AMG GT R: 1.48,5 min
Přečtěte si také:  Tipy na tento víkend: Drifty, velký sraz Harley-Davidson nebo škodovky, rallye historiků atd.

Celé kolo si můžete prohlédnout v úvodním videu.

Cena

Jasné je, že tohle auto rozhodně nebude levná záležitost. A také není. Základní cena totiž startuje na částce 335 240 eur, což je v přepočtu podle ČNB přibližně 9,1 milionu korun.