ME Trucky, Velká cena Německa (Nürburgring, 13.7 – 15.7)

Autor: Pavel Srp - 15. 7. 2012


Jako na houpačce

Déšť, dramatické závody a brutální atak, po kterém zůstal z Davidovy Buggyry nepojízdný vrak. Takto stručně, leč výstižně lze charakterizovat z pohledu osazenstva Buggyry úvodní dva dny závodního víkendu na Nürburgringu.

Pátek

Super pole

Vzhledem k nabitému programu roztáhli pořadatelé závodní víkend do tří dnů. V pátek byla na řadě dvojice volných tréninků a především trénink měřený s navazujícím super pole. Přestože to až do poslední chvíle vypadalo na suchý „měřák“ v okamžiku, kdy pořadatelé vypustili jezdce na okruh, začalo pršet. Hned v úvodním kole si David pojistil pátým nejrychlejším časem účast v elitní desítce. Na mírně osychajícím okruhu si v závěru polepšil, nakonec postupoval ze třetího místa. Nováček v kabině Buggyry Jegorov si svým časem zajistil desátou řadu. Mimochodem, jeho čas byl jen o 1.5 sekundy pomalejší, než čas loňského vítěze dvou závodů Lvova.

Super pole se již jelo na suchu a David v něm zajel i přes výrazné zlepšení pátý nejrychlejší čas. „Jel jsem podle svých nejlepších schopností. Mám radost alespoň z liché pozice, která skýtá na Nürburgringu přece jen jistou výhodu,“ řekl David v cíli. Jeho radost ovšem trvala krátce. Jochen Hahn byl totiž v Doningtonu v posledním závodě penalizován, k vykonání trestu v podobě ztráty tří míst na startu pohárového závodu došlo na Nürbrurgringu. „Abych pravdu řekl, moc mě to netěší. Nic moc startovní pozice, v zádech ukřivděný Jochen, který navíc pojede na domácí půdě,“ hodnotil David vzniklou situaci.

Sobota

Cup Race 1: Pár kol od bedny

Do pohárového závodu na takřka tradičně mokrém okruhu odstartoval David ze čtvrtého místa. Zezadu se na něj ovšem tlačil Janiec, jehož závodní speciál držel podle očitých svědků na okruhu na rozdíl od ostatních vozů jako přibitý! Ve čtvrtém kole ovšem najednou skončil závod pro Markuse Östreicha a David se rázem posunul na třetí pozici. „Kdyby do konce zbývalo pár kol, začal bych asi jásat. Tady jsem ale viděl ve zpětném zrcátku Jochena Hahna, který zná okruh jako svoje boty. Kromě toho ho museli v Německu potrestat za něco, co se stalo v Anglii, takže mohl jet opravdu na hraně,“ popisoval David po dojezdu. Přesto s úřadujícím šampiónem bojoval dalších pět kol. „Mít Jochena v zádech je strašně těžké. Mohl jsem zvolit totální defenzívu, sveřepě blokovat každý náznak útoku s tím, že to nějak dopadne. Kvůli tomu ale nezávodím. Dobrých deset bodů.“

V barvách Buggyry se poprvé představil ruský jezdec Jurij Jegorov. Nakonec závod dokončil na dvacátém druhém místě. V cíli se nechal slyšet, že vzhledem k nulovým zkušenostem, atmosféře a mokrému okruhu považuje za úspěch každé odjeté kolo.

Cup Race 2: Když selže zdravý rozum!

Úvod druhého závodu vyšel Davidovi dle jeho představ. V maximální možné míře totiž využil slalomu Gerda Körbera a po několika zatáčkách byl rázem na třetím místě. „Přede mnou jeli Gerd s Lachezem, při vší úctě, oba dva jsou k poražení. Vypadalo to velmi dobře,“ popisoval David situaci po prvním kole. Za několik desítek sekund bylo ovšem všechno jinak. „Absolutně běžná situace, kterou lze vyřešit brzděním. Janiec však na brzdy úplně zapomněl a na rovince mě trefil naplno. Nevím, co má ten člověk v hlavě,“ glosoval David. Vzápětí po něm havarují i další závodníci na čím dále méně způsobilém povrchu a závod byl zastaven. Nový závod se ovšem musel obejít bez Davida Vršeckého. „Z auta je vrak. Kluky čeká dlouhá noc. V této chvíli si nejsem vůbec jist, zdali zítra pojedu,“ dodal dvojnásobný mistr Evropy.

Podstatně více důvodů ke spokojenosti měl Jurij Jegorov, který dojel na velice solidním šestnáctém místě!

Neděle

Ze dna takřka na vrchol!

To, v co v sobotu večer nevěřili zřejmě ani nejskalnější členové fan klubu Davida Vršeckého, se stalo v neděli realitou. David má za sebou nejúspěšnější den letošního šampionátu.

Super pole: Nemožné se stalo skutkem!

Ze dna na vrchol. Zatímco ještě v sobotu večer dumali mechanici nad tím, zdali se jim vůbec podaří zprovoznit Janiecem sešrotovanou Buggyru, další den se v depu nejúspěšnějšího českého týmu slavilo první pole position této sezóny.

Přitom zpočátku to nevypadalo na velký výsledek. Těsně před měřeným tréninkem začalo nad okruhem drobně pršet. Pro „milovníka“ mokrých okruhů Vršeckého informace z kategorie velmi nepříjemných. Záhy si ovšem David pojistil super pole bez větších problémů šestým časem. V souboji elitní desítky pak šokoval hned v prvním kole, kdy zajel druhý nejrychlejší čas. „Byl jsem samozřejmě spokojený, nicméně okruh začal osychat, takže jsem čekal, že konkurence zrychlí.“ Leč nestalo se, a roudnický trucker se mohl začít chystat na start z první řady vedle Albaceteho. Nakonec ale bylo všechno jinak. Po několika desítkách minut byl Antonio na základě překročení maximální povolené rychlosti diskvalifikován ze super pole. První pole position od Le Mans 2011 se stalo realitou. „Kdyby mi to řekl někdo včera ečer, měl bych ho za blázna. To, že vedle mě pojede Jochen mi zatím až tak moc nevadí. Doufám, že si uvědomí, že Antonio startuje z páté řady, takže nemá cenu se pouštět do brutálních manévrů. Hlavně, že pojedu na vnitřní straně,“ řekl David v reakci na své postavení na startovním roštu pohárového závodu.

Cup Race 3: Dobrá věc se podařila

Skvělé nedělní představení Davida Vršeckého pokračovalo i v pohárovém závodě. Dvojnásobný mistr Evropy dojel druhý, poprvé v této sezóně se tak spolu s celým týmem mohl radovat z pohárového umístění na stupních vítězů. „Mám strašnou radost. Včera to vypadalo na hození ručníku, dnes zatím sbíráme, jeden úspěch za druhým,“ tvrdil David po dojezdu.

Jeho druhé místo se nerodilo vůbec snadno. V důsledku kolize se již tradičně opakoval start, po něm se David ocitl na druhém místě za Hahnem, třetí jel Lacko. „Cítil jsem se velmi dobře, ve třetím kole jsem dokonce zajel nejrychlejší čas celého závodu. Prioritou ale byla bedna,“ prozradil David v cíli, když úvodních osm kol musel odrážet ataky Adama Lacka. V devátém kole se před Adama dostal Antonio Albacete. „Svedli spolu hodně tvrdý souboj, odhaduji, že jsem na tom vydělal tak tři sekundy. Závěr byl pekelný, Antonio mě stáhnul na půl sekundy. Nakonec to ale dopadlo snad nad očekávání.“

Cup Race 4: Sázka na jistotu

V posledním závodě vybojoval David šest bodů za páté místo. Ziskem jedenadvaceti bodů tak vybojoval letošní jednodenní maximum. „Neděle byla skvělá, na sobotu raději zapomenout. Vzhledem k okolnostem, jsem se svým vystoupením na Nürburgringu ale spokojený,“ hodnotil David těsně po dojezdu.

Na posledním výsledku Davida Vršeckého se podepsal paradoxně nejvíce Gerd Körber. Nejdříve spolu vyučili Adama Lacka, poté však vsadil Gerd jedoucí na třetím místě na defenzivní taktiku. „Moc dobře mě zná. Brzdil s předstihem, musel jsem se mu přizpůsobit a cítil, jak pomalu v důsledku přehřátí odcházejí pneumatiky,“ vysvětlovat David. Nakonec přišel o čtvrté místo po nástupu Hahna. „Jochen doslova letěl, kvůli bodu nemělo cenu se s ním přetlačovat. Vsadil jsem na jistotu. Skalp Albaceteho taky potěší.“

[nggallery id=1108]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru