Po dramatickém klání v britském Doningtonu si dají nejrychlejší truckeři starého kontinentu dostaveníčko na slavném Nürburgringu! David Vršecký odjíždí na základě aktuální formy i výsledků let minulých do Německa s nemalými ambicemi.
Historie se neptá
Jestliže před Doningtonnem toužil David co nejdříve zapomenout na předchozí podnik v Nogaru, pár dní před Nürburgringem je situace odlišná. „Máme na co navazovat. V sobotu jsem v Anglii konečně zajel v super pole rychlé kolo a letos poprvé se dostal mezi tři nejrychlejší. Získal jsem v této sezóně rekordních 37 bodů, jednou vyhrál a jednou dojel druhý,“ vrací se David na půdu hrdého Albionu, na které se mu v minulosti až tak moc nedařilo. „Samozřejmě, že rozhodují body, někdy je ale pouhý pohled na tabulku přece jen hodně subjektivní. Nogaro vyznělo bodově docela děsivě, v žádné tabulce se ale nedočtete, že jsem v neděli dostal dvě rány. Historie se sice neptá, body mi to nevrátí, nicméně o něčem to vypovídá.“
Předstartovní klid
Necelé dva týdny mezi Doningtonen a Nürburgringem strávili David Vršecký a jeho věrní v relativním klidu. „Je to trochu paradoxní, ale veškeré podstatné změny na technice, které se nakonec osvědčily, jsme dělali za pochodu mezi Nogarem a Doningtonem. A protože se auto vrátilo v docela přijatelném stavu, mohli jsme pracovat s předstihem,“ potvrdil provozní ředitel Buggyra Technology Centra Petr Marek. „Po návratu z Německa nás čeká příští středu testování v Mostě, pak začneme balit na Smolensk.“
Dny klidu před závodem roku strávil David Vršecký poctivou relaxací. „Vzhledem k termínové listině je těžké nabrat správný rytmus. Každopádně dva závody během týdne, navíc v enormním vedru dají zabrat, takže jsem se nepouštěl do žádných větších akcí,“ vysvětloval pátý muž průběžného pořadí.
Barvy Buggyry ovšem nebude letos hájit na Nürburgringu pouze David Vršecký. Ostrou premiéru si totiž v Německu odbude projekt Red Ice prezentovaný ruským podnikatelem a jezdcem v jedné osobě Jurijem Jegorovem, jehož cílem je vybudovat první ruský tým. „Samozřejmě, že se mu dostane z naší strany jisté podpory, jinak je ale Jurij samostatná bojová jednotka. Naše výsledky jsou prvořadé. Z toho, co vím, je Jurij soudný člověk, který vidí v účasti na Nürburgringu ideální možnost marketingové prezentace,“ uvedl k účasti ruského jezdce týmový manažer Jan Kalivoda.
Zavazující tradice
Ač je to k nevíře, je to tak. Ještě nikdy od roku 2007 neodjížděl David Vršecký z Nürburgringu bez vítězství. V této tradici hodlá pokračovat i letos. „V předchozích dvou sezónách jsem udělal vždy nejvíce bodů právě na Nürburgringu a ve Smolensku. Podle prozatímního vývoje by to letos nemuselo být jinak. Každopádně možná si v pátek skočím popovídat s Reinertem, který zatím nahrazuje do jisté míry loňské běsnění krajana Nittela.“ říká David s narážkou na adresu německého jezdce, jehož divoké počínání na trati připravily nejen Davida o desítky bodů v dosavadním průběhu šampionátu. S přerušením vítězné série zatím nepočítá. „Máme důvod k optimismu. Leč v truck racingu není nic nemožné.“
Stav ME tahačů 2012 před Nürburgringem: Jochen Hahn (Německo/MAN) 234, Antonio Albacete (Španělsko/MAN)232, Markus Östreich (Německo/Renault)163, Adam Lacko (Česko/Renault)148, David Vršecký (Česko/Buggyra)128, Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault)107
[nggallery id=1092]
Foto: Buggyra 2012/Tisková zpráva/-PS-