Bez faceliftů si to v dnešní době ani neumíme představit. Vzhledem k tomu, jak velký pokrok se v posledních letech v automobilové sféře odehrává, téměř všichni výrobci se snaží zhruba v polovině plánovaného životního cyklu své modely něčím osvěžit a zase o něco zatraktivnit pro případně zájemce. Takovou obměnu má za sebou také italský sedan, Maserati Quattroporte.
Jak můžete vidět už na první pohled, mnoho se toho nezměnilo. Inženýři automobilky se prý zaměřili na jednotlivé detaily, které měly za cíl snížení aerodynamického odporu vzduchu. Toho bylo dosaženo například díky elektronicky ovládaným klapkám na vstupu vzduchu k chladiči, takže má auto nižší koeficient odporu vzduchu. To pomohlo snížit spotřebu paliva a zvýšit maximální rychlost. Po technické stránce nečekejte žádné velké změny.
V nabídce motorů i nadále zůstává vznětový šestiválec. Turbodiesel o objemu 3.0 litru nabízí stejný výkon 275 koní (202 kW) a maximální točivý moment 600 Nm jako v aktuální verzi. Vzhledem k provedeným změnám lehce vzrostla maximální rychlost na 252 km/h. Slabší provedení toho samého motoru nabízí 250 koní (184 kW) a pojede maximálně 242 km/h.
Základ benzínového spektra nabídky tvoří vidlicový zážehový šestiválec o shodném obejmu. Ten však posílil na 350 koní (257 kW). Na 100 km/h se s tímto motorem dostanete za pouhých 5,5 sekundy a levý pruh můžete okupovat při rychlosti 270 km/h. Motor původem od Ferrari se nabízí také v silnější verzi „S„. V tomto případě má už 410 koní (301 kW) a točivý moment 550 Nm. Je k dispozici i ve verzi SQ4, která má díky pohonu všech čtyř kol ještě lepší zrychlení, na 100 km/h se budete dostávat 4,7 sekundy.
Malé ale důležité změny se odehrály také v interiéru. Do Quattroporte nově dostanete lepší palubní infotainment s displejem o úhlopříčce 8,4“, který má lepší rozlišení a rychlejší reakce. Nově navíc přibyl otočný volič, takže můžete systém ovládat pomocí něho, či dotykově. Myslelo se také na bezpečnost, vylepšen byl adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo systém pro udržení v pruzích a systém nouzového brzdění. Novinkou jsou také kamery, které utvářejí 360° obraz kolem celého auta, automatický senzor kvality vzduchu je nyní standardem. Maserati se u nového Quattroporte bude také více soustředi na individualizaci. K tomu mají dopomoci nové verze GranLusso a GranSport. Modernizované Maserati Quattroporte se k prvním zákazníkům dostane na podzim tohoto roku.