Původem bavorská společnost Mansory se pustila do úprav poslední generace Range Roveru Sport. Ve většině případů tuningových úprav této společnosti vám přeběhne mráz po zádech a ne v tom úplně dobrém slova smyslu… Přinutí vás i nejnovější karbonové monstrum s logem Land Roveru hledal papírový pytlík?

Range Rover Sport Mansory 1

Když zůstaneme u exteriéru, situace nebude tak hrozná. Ve znamení karbonu dostal Range Rover Sport zcela nový bodykit, který už tak dost prostorově výraznému vozu přidá ještě dalších 30 mm do šířky. Karoserie je částečně převlečená do karbonu, třeba kapota, maska chladiče, zadní difuzor, oba nárazníky i křídlo na střeše. Do předního nárazníku byly zakomponovány diody denního svícení. Extravagantnějším prvkem jsou pak boční nástavce prahů, které se k celkovým úpravám příliš nehodí

Interiér je ale trochu jiná pohádka. Tady se Mansory vyřádil tak, jak ho všichni dobře známe. Vyznává stejnou kombinaci barev jako exteriér, jen té světle modré tu je o pořádný kus více. Nechybí ani hliníkové pedály. Úpravce upozorňuje, že karbonové obklady mohou být kombinovány i s ušlechtilým dřevem a tím už by bylo dílo dokonáno úplně… Nicméně prošívání kůže je zajímavé, pokud vám úpravce dovolí vybrat jinou barvu a ponechat standardní volant, mohlo by to vypadat vážně dobře.

Pětilitrový vidlicový osmiválec s kompresorem dává po zásahu úpravce až 620 koní (456 kW) a 800 Nm točivého momentu, což je oproti sériovým 510 koním a 625 Nm velmi slušné navýšení. Nejde tu pouze o nový software řídící jednotky, ale i novou soupravu řemenů. Díky nim se zvyšuje tlak ve sběrném potrubí mechanického přeplňování, kompresor pak žene do spalovací komory daleko více stlačeného kyslíku. Zajímavé řešení! Pokud váš Range Rover Sport polyká velké množství kilometrů a vy jste pod jeho kapotu zvolili vynikající vznětový osmiválec SDV8 o objemu 4,4 litru, můžete si ho nechat posílit na 380 koní a 800 Nm.