Mansory představil úpravu nového supersportu od Mercedesu již v Ženevě. Nyní však přichází další sada fotografií a jiné barevné provedení. Jak dopadla úprava krásného a elegantního vozu v podání jednoho z nejkýčovitějších tunerů na scéně?

Mansory Mercedes-AMG GT S 1

Bavorská firma s názvem Mansory je tak nějak proslulá úpravami, které jsou dost brutální. Ať už po motorické, designové a určitě i finanční stránce. Dost často mají tyto úpravy také společného jmenovatele z hlediska nevkusu. Elegantní a vkusná úprava je u tohoto tunera spíše okrajovou záležitostí. Když spojíme tento fakt a design standardní verze, který je v mých očích maximálně povedený, udělal bych kolem Mansoryho jeden velký oblouk. Nicméně klientela pro takové úpravy zřejmě existuje.

Nicméně nutno přiznat, že při modifikacích supersportu s logem AMG se úpravci drželi při zemi. Kromě dříve představené tmavě červené varianty je nyní k dispozici také šedé, stříbrné ale i výrazné oranžové provedení. K tomu všemu také (ne)patřičně upravený interiér. Není to však jen o barvičkách, jak si můžete všimnout už na první pohled, nejzásadnější designovou změnou jsou výrazně širší blatníky. Díky nim AMG-GT povyrostlo do šířky o 25 mm na každé straně. Důvody nejsou čistě designové, ale také praktické. Někam je třeba schovat obrovská 21″ litá kola. Ty přední totiž mají šířku 9,5″ a obouvají gumy 245/35, zadní dokonce 10,5″ s pneumatikami o rozměru 245/35. Na rozšířené boky navazují kompletně nové nárazníky na obou stranách vozu. Na zadní straně si můžete všimnout mohutného spojleru a přepracovaného difuzoru. Výrobce navíc tvrdí, že se zlepšilo také obtékání vzduchu a všechny změny generují větší přítlak na zadní nápravu. Asi mají u Mansoryho lepší tunel než v Mercedesu 🙂

Myslelo se také na interiér, kde je v kvantech používaná kvalitní kůže, pochopitelně také uhlíkové kompozity a nechybí ani hromada vyražených log společnosti. Tento neduh postihl také exteriér, takže máte na první pocit, že se jedná o zmrzlinářské auto Magnum.

To nejdůležitější nakonec. Vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů s dvojicí turbodmychadel dostal slušnou výkonovou injekci. Prvním krokem bylo celkem logicky přemapování řídící jednotky. Nicméně jen u toho nezůstalo. Kromě změny softwaru ECU byl namontován také nový nerezový výfuk a hlavně, větší turbodmychadla! Díky tomu se z původních 510 koní výkon vyšplhal až na 730 koní (537 kW)! Díky vydatné porci koníků navíc se zlepšilo také zrychlení na 100 km/h o 4 desetinky (na výsledných 3,4 sekundy).