MANSORY a jejich varianta na Mercedes-AMG S 63 Coupé

Autor: Anina Russová - 24. 5. 2015


Když se řekne MANSORY, většinou se čeká, že auto upravené od tohoto úpravce bude brutální, přehnané a trochu zběsilé. Někdo tomu říká kolotočářský styl, ale kromě toho se téhle firmě přezdívá „Man, sorry!“, tedy „chlape, promiň“. Má to svou logiku, protože jejich úpravy vážně nepatří mezi ty, které chtějí zapadnout v davu. Jen si vzpomeňte na tohle Porsche Cayenne S nebo Lamborghini Huracán. Velice nápadné, trošku zběsilé a šíleně drahé.

U Mercedesu S63 AMG Coupé se ale docela krotili. Mluvíme tu o překvapivě decentní úpravě karoserie a jejích dílů, ale o to zajímavějším zásahu pod kapotu. Tedy v případě Mansory je slovo decentní sporné, ale i tak když srovnáte tuhle úpravu a jejich předchozí, opravdu je vidět rozdíl. Ostré křivky má Mercedes v základu, u Mansory je jen podrthli nově tvarovanými nárazníky a novým zadním difuzorem.

To zajímavější se dělo pod kapotou. Díky zásahu do řídící jednotky a díky výměně prakticky veškerých částí motoru se výkon S63 AMG a jejího dvakrát přeplňované V8 o objemu 5.5 litru vyšplhal ze sériových 585 koní a 900 Nm točivého momentu takřka do nebes. V číslech se bavíme o dvou variantách naladění.

První nabízí výkon 720 koní a točivý moment 1100 Nm. Že se to zdá až dost? Ale ne pro Mansory a jejich zákazníky.

Druhá varianta totiž nabízí až 900 koní a točivý moment 1430 Nm. Nicméně to, že se z motoru dají taková čísla dostat, neznamená, že se s nimi auto zvládne alespoň rozjet. Proto byl točivý moment nakonec snížen na „pouhých“ 1300 Nm. Převodovka by původní točivý moment asi až tak úplně nezvládala.

Zajímat vás jistě bude i sprint z 0 na 100 km/h, který se odehraje za pouhých 3.3 sekundy a rychlost je pro jistotu elektronicky omezena na 300 km/h.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru