Je velmi zajímavé sledovat, jak velkou cestu ušel profesionální tuning. Některé úpravy by byly před pár lety naprosto nemyslitelné, dnes jsou však celkem běžné, i když stále hodně zajímavé. Mezi úpravce, kteří se bezesporu řadí k odborníkům na slovo vzatým, patří i společnost Manhart Performance. Jejich nejnovější projekt založený na BMW M8 Competition rozhodně stojí za pozornost.

No, co si ale budeme povídat. Už sériové BMW M8 lze jen těžko přehlédnout a přeslechnout. Vždyť pod tou nekonečně dlouhou kapotou ukrývá osmiválec o objemu 4,4 litru, jehož výkon je 625 koní a 750 Nm. Jeden by si myslel, že jsou to hodnoty více než dostačující, ovšem ne tak specialisté z Manhartu.

Přečtěte si také:  BMW je i letos partnerem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Připravilo flotilu 80 aut

Když vám řekneme, že jejich verze M8 dostala označení MH8 800, už asi tušíte, kam to celé míří. Úpravce nejen, že změnil mapy řídící jednotky, ale instaloval vlastní a větší dvojici turbodmychadel, upravil sání a také výfuk. Výsledkem je dechberoucích 823 koní a 1070 Nm točivého momentu. Mimochodem, výfuk byl upraven úplně celý. Byl trochu rozšířen, aby výfukové plyny z motoru mohly unikat rychleji a zakončili jej čtveřicí prý skvěle znějících koncovek.

Aby vše fungovalo, byl upraveni podvozek, který je o mnoho pevnější než originál. Manhart k tomu všemu přidal i několik designových změn na karoserii, a hlavně nová kola. Ta jsou vpředu široká 10,5 palce, vzadu pak 11,5 palce. Na první pohled je jasné, že tohle prostě není „obyčejné“ BMW M8, ale monstrum, které bude chtít pevnou ruku. Je škoda, že se úpravce nezmínil o ceně. Tu ale jistě sdělí každému z maximálně 10 zákazníků. Víc aut v této úpravě totiž v plánu nemá.

Přidat komentář