První část rekonstrukce Barrandovského mostu se pomalu blíží ke svému finále, které by mělo být nejpozději 27. září. Původní termín měl být sice kratší, ale dělníci měli problémy s horkým srpnovým počasím i s faktem, že realita mostu se lišila od technické dokumentace, dle které byly původně práce naplánovány.
Součástí rekonstrukce bude i řada pro řidiče zajímavých změn. Praha se totiž rozhodla řešit zvýšení možné kapacity průjezdnosti Barrandovského mostu. Problém v tomto směru není přímo v mostě, ale v průpletech na jeho předpolí. Praha si proto nechala zpracovat studie několika variantních řešení dopravy, které by měly navýšit kapacitu nejen průpletů a mimoúrovňových křižovatek, ale vytvořit i přímý jízdní pruh, který by mohl zvýšit maximální rychlost na mostě a ulevit tak zejména tunelům na Městském okruhu a na něj navázaných komunikací v dalších částech metropole.
„Až dokončíme Radlickou radiálu, doprava se na Barrandovském mostě se zvýší a o to více bude nutné zajistit plynulý průjezd důležitým dopravním uzlem. Díky úpravě vodorovného dopravního značení jednoduchou úpravou po dokončení první etapy rekonstrukce vytvoříme přímý jízdní pruh z tunelů Městského okruhu na Jižní spojku a dál na dálnici D1 bez komplikovaného přejíždění z pruhu do pruhu a auta se vyhnou průpletům,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady Technické správy komunikací hl. m. Prahy.
Jedna ze studií má tedy za úkol změnit dopravní značení a oddělit levý jízdní pruh ve směru z centra, který tak bude sloužit pouze pro pohyb na Městském okruhu ve směru na Jižní spojku, bez možnosti dalšího průpletu. Zároveň bude v tomto jízdním pruhu umožněna maximální povolená rychlost 80 km/h. Je ale nutno dodat, že toto řešení a jeho fungování záleží jen na samotných řidičích a na tom, jak budou dodržovat dopravní značení.
V plánu je i stavba zcela nové komunikace na jižním konci Barrandovského mostu, která se nejprve zprava postupně odklání od stávajících sjízdných ramp do ulice Modřanská a následně je přes mostní konstrukci překonává, aby se opětovně připojila k městskému okruhu. To by znamenalo, že auta, která přijedou ze Strakonické a z ulice K Barrandovu a budou pokračovat na Jižní spojku, se vyhnou největšímu uzlu na mostě. Současně by bylo při sjezdu z městského okruhu umožněno odbočení vozidel ve směru na sjízdné rampy do ulice Modřanská i ze druhého jízdního pruhu zleva.
Úřady ale nejprve musí zjistit, jak dobře bude fungovat nový „rychlý pruh“ a jak jej budou řidiči respektovat. Pokud se totiž ukáže, že jsou schopni správně číst dopravní značení a dodržovat nastavená pravidla, nedává podle magistrátu stavba nové silnice smysl.