Oblíbená funkce v autech, kterou vám v práci můžou zakázat. A má to nepříjemný, i když logický důvod
Adaptivní tempomat je pohodlný pomocník, přesto ho některé firmy ve služebních autech zakazují. Důvodem je bezpečnost i náklady.
Adaptivní tempomat je pohodlný pomocník, přesto ho některé firmy ve služebních autech zakazují. Důvodem je bezpečnost i náklady.
Je přirozené, že chce každý ušetřit. Někteří se proto rozhodnou neplatit povinné ručení. Jenomže je dobré si uvědomit, že tím naopak přijdou o hodně peněz.
S novelou bodového systému zavedlo ministerstvo dopravy v roce 2024 také takzvaný řidičák na zkoušku. Znamená to, že začínající řidič, bez ohledu na svůj věk, má k dispozici jen poloviční bodové konto na dva roky.
Evropě chybí bezpečná stání pro kamiony. Řidiči pak odpočívají ve stresu nebo nemají kde zastavit, což zvyšuje únavu i riziko mikrospánku.
Rakousko zavedlo kontroly s Českem v říjnu 2023, aby omezilo nelegální migraci. A zatím je nehodlá rušit.
Elektromobily v Česku už nejsou „druhé auto do rodiny“. Nová data ukazují, že najíždějí víc kilometrů než moderní benzinové vozy.
Snadno se ale může stát, že pojišťovna odmítne plnit, případně plnění krátí. Někdy na to má nárok, jindy je potřeba se bránit.
I policisté chápou, že parkování kamionu je v Česku problém. To ale neznamená, že mohou nechat kamioňáky stát kolem dálnice, případně přímo na ní.
Především kolem nákupních center je to o nervy. A často i o plechy. Ale i při dalších cestách s vánočním nádechem řidiči často chybují a snadno tak mohou ohrozit sebe, svou posádku, ale i ostatní účastníky provozu.
Celkem inspektoři zkontrolovali 97 nákladních aut. Kromě 20 porušení nedělního zákazu jízd, přičemž 13 nákladních aut bylo českých a sedm zahraničních, řešil INSID také pět přetížených souprav a tři soupravy s technickou závadou.
Moderní muž už dávno není jen mechanikem svého vozu – je také mechanikem svého stylu.
Od ledna 2026 čekají řidiče zásadní novinky. Méně papírů, víc online služeb, vyšší věk pro prohlídky i jasná pravidla pro autopilot v autě.