martin_macik-rallye_dakar_2022-odjezd

Macíkův popsaný Čenda už se plaví na Dakar. Bude extrémnější než předchozí ročníky

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: MM Technology - 1. 12. 2022


Rallye Dakar 2023 se rozjíždí. Nový kamion pilota Martina Macíka, pojmenovaný Čenda, v Marseille úspěšně prošel technickými přejímkami a spolu s dalšími závodními i doprovodnými vozy vyplouvá ke břehům Saúdské Arábie. Na zadní kapotě má speciální design, o nějž se postarali fanoušci. Míří vstříc jednomu z nejnáročnějších Dakarů, který jsme za poslední léta zažili. Organizátoři potvrdili, že jeho trasa povede dosud neobjevenými dunami Pusté končiny, v nichž se odehraje i maratonská etapa.

Fanoušci popsali Čendu

Ještě před odjezdem techniky na Dakar se s Čendou, Martinem Macíkem i dalšími členy týmu MM Technology přišli do Sedlčan rozloučit fanoušci. Atmosféra na náměstí byla navzdory mrazivému počasí velmi vřelá. Postaraly se o ni stovky dobře naladěných milovníků Dakaru, kteří týmu přišli popřát štěstí. Závodníci podepsali a rozdali štosy čumkaret, ale tentokrát se podepisovali i fanoušci. Dostali totiž možnost zvěčnit své jméno na Čendově kapotě a symbolicky tak s posádkou vyjet na Dakar. Na místě nechyběly ani doprovodné vozy a Nicias, kamion sestrojený v Sedlčanech pro Project 2030.

martin_macik-rallye_dakar_2022-podpisy

Těžko v dílnách, lehko na přejímkách

Přímo ze sedlčanského náměstí se karavana vozů týmu MM Technology vypravila do Marseille. „Poslední týdny jsme jeli s klukama na dílně téměř nonstop, abychom stihli techniku na Dakar perfektně připravit,“ říká palubní mechanik David Švanda. Do parády si mechanici postupně vzali nejen Čendu a Niciase, ale i další vozy, které byly v MM Technology postavené a zúčastní se letošní Rallye Dakar, Jendu vyrobeného pro Italtrans Racing i Arnošta, s nímž bude závodit Firemen Dakarteam. Současně mechanici museli připravit i tři servisní vozy IVECO, bydlík, 6 novinářských aut a dva karavany. Nakonec naložili i motorku kolegy Davida Pabišky. Přejezd do Francie pak už byl pro všechny téměř výletem. Nechyběla zastávka u přátel na farmě, kde si tým uložil podval a zamířil k městečku Castellet u závodního okruhu Paula Ricarda, kde probíhaly technické a administrativní přejímky.

Ze Sedlčan do Marseille a dál lodí směr Yanbu

Noc před přejímkami strávil sedlčanský tým v autech a hned ráno se šlo na věc. „Kontroluje se, jestli závodní auta odpovídají technickým předpisům, plombují se motory, montují se navigace, kamiony se váží, měří, doplňují se polepy, pořadatelé potřebují vidět i bezpečnostní vybavení – helmy, homologace u nehořlavého oblečení posádek. A také administrativní náležitosti,“ říká David Švanda. Po poledni už bylo vše hotovo.

„Přejímky proběhly relativně hladce. Žádné zásadní problémy. Chyběly nám jen značky OK a SOS, byly tam, zmizely, to se stane, musíme je doplnit. Nejnapínavější bylo, když jsme se s tátou ztratili při přejezdu z přejímek do přístavu v Marseille. Přijeli jsme úplně poslední. Auta jsme předali pořadatelům a máme hotovo. Snad je tam všechno a na nic jsme nezapomněli,“ řekl Martin Macík. Trajekt naplněný závodními stroji popluje do Yanbu v Saúdské Arábii přibližně 14 dní. Už 29. prosince si závodníci své stroje vyzvednou a absolvují druhou část přejímek.

Očekávání jsou naplněna, zažijeme extrémní Dakar

Mezitím pořadatelé odtajnili trasu příští Rallye Dakar. Martin Macík se s Čendou, ozdobeným startovním číslem 501, a v doprovodu 364 dalších vozidel (včetně 54 kamionů), vydá na trať dlouhou téměř 5000 ostrých kilometrů. Na závodníky čeká 15 náročných závodních dní – prolog a 14 etap, o dvě více než během posledního ročníku. Jezdci se konečně dočkají i výletu do neprozkoumaných dun Pusté končiny, kde stráví 4 dny a ujedou 8 549 km (4 706 km měřených). V písku jedné z největších pouští světa proběhne také maratonská speciálka (11. a 12. etapa).

https://www.facebook.com/dakar/photos/a.104255372967112/5825889650803627/?__cft__[0]=AZW97A87zlWThTEhVFr6YODVuYJA-g4ZaIu9YUzGtjpw8396jyZ0cBGrmoBBjbptbE2pt1ArIlvdef8O70xy7AHs92EXQD1qiDsUBFYYvHLrlQG7CkOoXZ7r2OHKjUGWg6o&__tn__=EH-R

„Očekávání se naplnila. Bude to řežba od samého začátku. Myslím, že nás čeká jeden z nejnáročnějších Dakarů v historii. Hned v úvodu je několik etap dlouhých přes 400 km, den volna se posunul až do druhé části. Navíc, terény se budou často měnit. Ale hlavně, v závěru proběhne maratonská etapa v Pusté končině. Tam se můžete zaseknout na hodiny. Auta dostanou hrozně zabrat. Bude to bolet. Nebude to jednoduché. Ale za mě spokojenost, strašně se těším,“ říká Martin Macík.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru