Tým Big Shock Racing o víkendu úspěšně zdolal závod Světového poháru cross country Baja Aragon. Posádka kamionu Liaz s pilotem Martinem Macíkem, který po nedávné operaci kolene ještě nestačil odložit berle, navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou i po několika výměnách proražených kol vybojovala výborné 2. místo. Jan Brabec, týmový jezdec na motocyklu, dojel v silné konkurenci do cíle jako 7. nejrychlejší.
Martin Macík, vybaven berlemi, které mu usnadňovaly rekonvalescenci po operaci kolene a zároveň byly vděčným terčem vtípků týmových kolegů, obhajoval ve Španělsku své loňské vítězství. Jeho posádka se v obou sobotních etapách závodu Baja Aragon musela popasovat s proraženou pneumatikou. I přesto se nakonec žluté liazce přezdívané Franta podařilo získat výborné celkové druhé místo a vítězství ve dvou etapách.
„V prologu i v první sobotní etapě jsme dojeli jako druzí. I přes defekt jsme vyhráli odpolední sobotní etapu. V neděli, během závěrečných 140 km, jsme nabrali snad nejvyšší rychlost v celé naší historii a etapu opět vyhráli. V celkovém hodnocení se nám nakonec povedlo získat cenné 2. místo,“ popisuje Martin Macík. „Už jsme se všichni po dlouhé době těšili na závody a zároveň jsme provedli testy několika nových technických vylepšení Franty, které určitě využijeme v lednu na Dakaru. Zatím ale nemůžu prozrazovat konkrétní detaily,“ naznačuje Martin Macík mladší další posun ve vývoji jeho dakarského speciálu. Ten vzniká pod taktovkou majitele týmu Big Shock Racing, Martina Macíka staršího v sedlčanských dílnách.
Také Jan Brabec si mezi motocykly vedl velice dobře, když v silné konkurenci vybojoval celkové 7. místo. Honza na rozdíl od soupeřů, kteří španělský závod absolvovali na menších a lehčích motorkách, jako jeden z mála všechny etapy odjel na svém dakarském speciálu. „Mě dakarka baví a vyhovuje mi. Španělsko jsem bral jako ideálním technický trénink na Dakar. Nevýhodou dakarského speciálu samozřejmě byla menší ovladatelnost, cesty tu byly hodně uzounké a dakarka je těžká. Já jsem navíc zvolit taktiku, kdy jsem nabral plné nádrže a nezastavoval na tankovačkách. Ale s mým stylem jízdy, kdy hodně stojím a mám tak nad motorkou dobrý přehled, jsem si udržoval slušnou pozici a s celkovým 7. místem jsem opravdu spokojený,“ říká Jan Brabec a dodává: „Menší problémy mě zpomalily v neděli dopoledne, kdy se jelo na blátě a s plně natankovanou motorkou mi to klouzalo. Ale po 50 km už byl terén zase suchý a dalo se znovu zrychlit.“
V srpnu (9. – 12. 8.) čeká na Jana Brabce ještě závod Hungarian Baja a na přelomu srpna a září se kamion i motocykl týmu Big Shock Racing zúčastní také dálkové rally Baja Poland.