SEAT odhaluje na kongresu MWC (Mobile World Congress) svou vizi budoucnosti osobní automobilové dopravy v podobě digitálního „ekosystému“, který umožňuje vytvářet nové vztahy mezi vozem, řidičem a jejich prostředím. Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo představil dnes nejdůležitější plody vývoje v oblasti konektivity a oznámil, že se tyto inovace objeví ve výbavě vozidel značky SEAT v letech 2018 až 2019.

Mezi novinky, které SEAT představuje na MWC, patří předpovídání dopravy v reálném čase, doporučení zajímavých cílů podél trasy (restaurace, obchody, služby, atd.) a návrhy v závislosti na změnách denního programu řidiče. Návštěvníci mohou po konfiguraci svého mobilního telefonu usednout do pozoruhodného simulátoru a na vlastní kůži si vyzkoušet, jak bude vypadat jízda automobilem v budoucnosti. Simulátor je vybaven předvídavým asistentem, který pomáhá řidič optimalizovat jeho čas, předvídá jeho potřeby a automaticky předkládá návrhy v závislosti na kontextu, a to dokonce ještě dřív, než uživatel usedne do vozu.

SEAT se ze tří budoucích megatrendů v automobilovém průmyslu (elektrifikace, autonomní jízda a síťově propojený vůz) zaměřuje především na konektivitu a připravuje se na výzvy, které přinesou nadcházející roky. SEAT se hodlá stát průkopníkem v oblasti automobilové konektivity a za tím účelem vytváří digitální „ekosystém“, v němž si uživatel může individualizovat a vylepšovat své zážitky z řízení automobilu. „Cílem značky SEAT je přinášet pokrok a stát se lídrem v technologiích, které nám umožní nabízet cestování automobilem, jež bude snadné, síťově propojené a individualizované. Jedná se i o technologie, které tu dnes představujeme a které plánujeme nabízet v našich modelech od roku 2018 až 2019,“ oznámil de Meo.

Mezi novinky, které de Meo představil v oblasti funkcí poskytovaných podle individuální potřeby, patří rozšířený koncept předvídavé navigace, která přesahuje rámec navigace v reálném čase, protože předvídá vznik dopravní zácpy a navrhuje alternativní trasy. „V průměru strávíme za volantem 2,5 roku a během dopravní špičky v Barceloně se doba jízdy může prodloužit až o 50 %. Předvídavá navigace může tento problém vyřešit, ale navigační systémy to ještě nedokážou,“ řekl Luca de Meo. Systémy, na kterých pracuje společnost SEAT, porovnávají data o dopravě v reálném čase s faktory, jako jsou začátky a konce výuky ve školách, pravděpodobný nárůst dopravy v době konání významných akcí nebo povětrnostní situace.

Přečtěte si také:  Řidič SEATu "pronásledoval" policejní auto se zapnutými majáky a předjížděl uhýbající vozy