Během testování a vývoje zcela nové řady IS najeli zkušební jezdci přes 1,6 mil. kilometrů – což je dost i na dvě zpáteční cesty na měsíc.
Základem vývoje modelu IS byl požadavek, aby si všechna provedení IS zachovala příkladné dynamické vlastnosti i při současném zvýšení celkové prostornosti a úrovně pohodlí.
Zcela nový IS byl podroben testům na silnicích, závodních okruzích i v laboratořích, kde byl vystaven kritickým podmínkám na sněhu a ledu jižní polokoule, horku polokoule severní, ale i vyčerpávajícím zkouškám na okruzích jako jsou Nürburgring v Německu nebo Fuji Speedway v Japonsku.
Klíčem k zajištění atraktivní a zábavné jízdní dynamiky nového IS byl nový vývojový postup, v jehož rámci dostala jízdní dynamika vyšší prioritu než všechny ostatní aspekty, vysvětlil hlavní konstruktér modelu IS, Junichi Furuyama.
„Při klasickém způsobu vývoje bychom se zaměřili na vývoj jednotlivých aspektů, přičemž ‚radost z jízdy‘ by vzešla jako výsledek, podobně jako se pyramida staví od základů a poté se postupuje nahoru až na vrchol,“ uvedl.
„Problém tohoto přístupu tkví v tom, že nikdy nevíte, zda požadovaného požitku z jízdy nakonec dosáhnete. Při vývoji nového IS jsme proto obrátili celý postup naruby. Bylo třeba nejprve na vrcholku pyramidy definovat příkladný požitek z jízdy, který chceme řidičům nabídnout, a poté vyvíjet jednotlivé složky dynamiky na podporu tohoto cíle,“ řekl Furuyama.
Výsledkem tohoto postupu je aplikace nových metod na vyztužení karoserie, včetně technologie „laser screw weld“ (nově vyvinutá technologie automobilky Lexus pro laserové svařování – používá se pro vysoko pevnostní spojování dílů předních a zadních dveří), lepení kovových spojů karoserie (u nového IS celkem 25 metrů), nebo použití soustavy zavěšení zvyšující torzní tuhost o 20 procent.
Tisková zpráva/-PS-