elektromobil-lexus-ux300e- (1)

Lexus UX 300e: první elektromobil značky se představuje

Autor: Tisková zpráva - 16. 1. 2020


Lexus UX300e je první bateriový elektromobil této prémiové japonské značky. Přináší kultivované jízdní vlastnosti a špičkové parametry hluku a vibrací. Legendární spolehlivost je postavená na technologických tradicích elektrifikovaných hybridních modelů Lexus.

Již od dob uvedení modelu RX 400h v roce 2005 je Lexus průkopníkem technologií elektrifikace vozidel. Na autosalonu Tokio 2019 odhalil Lexus svoji celosvětovou strategii elektrifikace pod názvem „Lexus Electrified“ (Elektrifikovaný Lexus), jejímž cílem je dosáhnout významného pokroku ve smyslu výkonových charakteristik vozidel, jízdního chování, ovládání a potěšení za volantem.

Technologie v rámci strategie ‚Lexus Electrified‘ podporují integrované řízení hnacího ústrojí, soustavy řízení, odpružení a brzd, čímž maximálně využívají potenciál technologie řízení elektromotorů, postupně vyšlechtěné v hybridních modelech.

Čistě elektrický Lexus UX 300e byl vyvinut s cílem dosáhnout vynikajících jízdních schopností. Konstruktéři ponechali beze změny markantní design i užitné vlastnosti crossoveru UX a zaměřili se na příležitosti umožňující stavět na jedinečných výhodách elektromobilů z pohledu dynamiky a jízdních schopností.

Výkonný elektromotor pro Lexus UX 300e se chlubí energickým zrychlováním s přirozeným charakterem; vysokokapacitní baterie uložené přímo pod podlahou kabiny zase přinášejí nízké těžiště a optimální dojezd v kategorii kompaktních vozů do města (400 km jako korel. hodnota podle jízdního cyklu NEDC; cílovou hodnotou je přes 300 km podle cyklu WLTP).

K tomu se přidávají i nejnovější technologie konektivity a maximální měrou auto tak využívá výhod elektromobilů ve prospěch skvělých jízdních schopností i praktičnosti.

Na vybraných evropských trzích bude nový elektromobil uveden ve druhé polovině roku 2020, od roku 2021 se začne prodávat i ve zbytku Evropy.

koncept-Lexus_LF-30_electrified- (2)
Lexus LF-30 electrified je vize elektrické budoucnosti

Lexus UX 300e – Hlavní vlastnosti

Konstruktéři vyšli z kultivovaných jízdních vlastností UX a dokázali nový elektrický pohon efektivně využít tak, aby vůz nabídl ještě lepší jízdní schopnosti. UX 300e se kromě toho chlubí jedním z nejtišších interiérů v této třídě, jak ostatně přísluší špičkovým akustickým vlastnostem, které jsou pro vozy Lexus typické.

  • Volič jízdních režimů Drive Mode Select umožňuje majiteli UX 300e kdykoli zajistit hladké zrychlování a zpomalování podle aktuální situace. Řidič si může vychutnat mohutnou akceleraci a okamžitý točivý moment elektrického pohonu bezprostředně po sešlápnutí pedálu, resp. používat podobným způsobem páčky pod volantem pro brzdění motorem s využitím čtyř úrovní zpomalování a rekuperace energie – při zachování zcela přirozených jízdních vlastností.
  • UX 300e se chlubí příkladnou jízdní dynamikou, která staví na nízkém těžišti díky elektromotoru a bateriím pod kabinou v kombinaci s optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravami a momentem setrvačnosti.
  • Dynamické vlastnosti podvozkové platformy GA-C, vynikající samy o sobě, byly ještě vylepšeny dalšími výztuhami a odladěním síly tlumičů v souladu se změnami dynamiky v důsledku elektrifikace.
  • Elektromobily jsou známy svým tichým charakterem, nicméně UX 300e nekončí akustickou izolací elektrického pohonu a usiluje o účinné potlačení vnějšího hluku (např. aerodynamického svistu a odlétávajících kamínků), který by cestující při absenci spalovacího motoru a převodovky mohli zaznamenat. Díky zaměření techniků Lexus na akustický management si tak řidič může vychutnávat pohodlí mimořádně tiché kabiny.

Při vývoji modelu UX 300e zužitkoval Lexus znalosti získané při vývoji špičkových hybridních systémů této značky a stejnou úroveň kvality a pohodlného ovládání promítl i do svého prvního sériového elektromobilu. Baterie se vyznačuje mimořádnou spolehlivostí a každodenní využitelnost navíc vylepšují nejmodernější technologie konektivity či funkce dálkového ovládání pomocí chytrého telefonu.

  • Optimalizace se zaměřila na co nejefektivnější chod elektromotoru, střídače, převodů a vysokokapacitní baterie s využitím poznatků získaných v rámci vývoje hybridních vozidel.
  • Baterie jsou vybaveny systémem teplotního managementu pro spolehlivý provoz za nízkých i vysokých okolních teplot. Ke zvýšení spolehlivosti přispívá i několik systémů monitorování, které regulují nabíjení a předcházejí rizikovým stavům, jako např. přebití.
  • UX 300e nabízí ty nejmodernější technologie palubní konektivity. Po propojení s chytrým telefonem pomocí mobilní aplikace Lexus Link může řidič kdykoli zkontrolovat stav nabití baterie nebo dojezd. Zahrnuty jsou i funkce pro nabíjení, jako např. časovač informující majitele o tom, kdy bude vozidlo plně nabito, resp. umožňující naplánovat příští nabíjení podle předpokládaného času jízdy nebo období levnějšího tarifu elektrické energie. Pomocí této aplikace může majitel i dálkově ovládat klimatizaci vozidla.

UX 300e – specifikace elektromotoru

CZ tab1 UX300eUX 300e – specifikace baterie

CZ tab2 UX300e

Markantní stylistické ztvárnění a vysoká praktičnost kompaktního crossoveru Lexus UX se samozřejmě přenáší i na UX 300e, které tak zákazníkům dokáže nabídnout skutečně komplexní vlastnosti.

  • Kromě smělé a rafinované vnější podoby, poukazující na odolnost a agilní jízdní schopnosti, vyvinul Lexus pro UX 300e speciální aerodynamická kola a zakrytování podvozku.
  • K jednoduchosti a funkčnosti interiéru přispívá i umístění systému elektronického řazení na středovém panelu.
  • Lexus klade důraz na vývoj těch nejvyspělejších bezpečnostních technologií, které také v rychlém sledu nabízí řidičům. UX 300e opět používá bezpečnostní paket Lexus Safety System+ v souladu s nepolevující snahou značky předcházet dopravním nehodám a smrtelným zraněním, stejně tak jako potlačovat psychickou námahu při řízení a vyvíjet systémy na podporu řízení pro požitek z přirozené a bezpečné jízdy.

UX 300e – hlavní technické specifikace

CZ tab3 UX300e

* v závislosti na teplotě baterie, historii používání, typu nabíjecího stojanu (nabíječky) a pracovního napětí.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru